۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۵۹۷
حجت الاسلام مؤمنی:

چلّه نشینی عزای سیدالشهدا انسان را به کمال بندگی می رساند

حجت الاسلام مؤمنی در حرم رضوی گفت: امام حسین(ع)، اباعبدالله یعنی پدر بندگی و پدر بنده های خدا است که برای نجات بندگان از جهالت قیام کرد، از این رو کسی که با چله نشینی عزای سیدالشهداء در وادی امام حسین(ع) قرار گیرد به کمال بندگی می رسد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه اربعین در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، اظهار کرد: اگر کسی عملی را 40 روز تکرار کند؛ 40 روز زیارت عاشورا بخواند، 40 روز ذکری را بگوید، 40 روز به زیارت ائمه برود یا 40 روز از گناه اجتناب کند آثار و برکات معنوی در زندگی او جاری، موانع رشد و ترقی او برطرف می شود و به کمال بندگی می رسد.

وی با اشاره به اینکه اربعین گرفتن اذکار و زیارات مختلف به انسان معنویت می بخشد، متذکر شد: هر کس 40 روز برای عزای امام حسین(ع) سیاه بپوشد و بر مصیبت ایشان اشک بریزد، از رهگذر یک اربعین گریه و بکاء بر اباعبدالله(ع) و با اربعین نشینی برای سیدالشهداء باید به کمال برسد.

حجت الاسلام مؤمنی مطرح کرد: بنا به روایتی شب اول محرم ملائکه در عرش لباس چاک چاک و خونین شده سیدالشهداء را آویزان می کنند، ما و شیعیانمان آن را با بصیرت نه بَصَر می بینیم و برای اباعبدالله گریه می کنیم.

وی به روایتی از نبی مکرم(ص) خطاب به امام حسین(ع) اشاره کرد که می فرمایند: «إِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ فِی السَّمَاءِ أَکْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ وَ إِنَّهُ لَمَکْتُوبٌ عَنْ یَمِینِ عَرْشِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ»؛ بنابراین اباعبدالله پدر بندگی و پدر بندگان خدا، زینت آسمان، زینت زمین، نور هدایت نه چراغ هدایت و کشتی نجات است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم؛ همه ائمه و امامان مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ هستند، اما امام حسین(ع) به طور خاص نور هدایت و کشتی نجات است و سریع نجات می دهد.

حجت الاسلام مؤمنی افزود: حضرت محمد(ص) در روایت دیگری درباره سیدالشهداء چنین فرموده اند: «حسینٌ منّی و أنا من حسین؛ حسین از من است و من هم از حسینم، أحبّ الله من أحبّ حسیناً؛ هر که حسین را دوست بدارد خداوند او را دوست دارد، حسینٌ سبطٌ من الاسباط؛ حسین فرزندزاده ای است از فرزندزادگان انبیاء».

وی با اشاره به اینکه «سبطٌ» هم به معنای فرزندزادگی و نوه، هم به معنای «امت» است، خاطرنشان کرد: حسین(ع) فقط یک واقعه شخصی نیست بلکه یک امت و یک جریان است بنابر این تفاسیر، انسان به برکت اربعین و چله نشینی عزای سیدالشهداء حسین(ع) به کمال می رسد، کسی که با اباعبدالله الحسین(ع) ارتباط بگیرد به کمال می رسد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه به واسطه زنده بودن ابی عبدالله قلب شیعیان زنده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای نجات بندگان خدا از جهالت قیام کردند بنابراین کسی که در وادی امام حسین(ع) قرار گیرد؛ عبد می شود و به بندگی خدا می رسد چرا که ایشان حق پدری بر بندگان دارد.

 گفتنی است، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در دهه آخر صفر هر شب در رواق امام خمینی(ره) سخنرانی می کند./1308/201/ب2

ارسال نظرات