۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۶۲۵۹۸
استاد حوزه علمیه:

اربعین حسینی تجلی بیداری اسلامی است

استاد حوزه علمیه اربعین حسینی را ظرفیتی بزرگ برای بیداری اسلامی دانست و گفت: اربعین حسینی، معرفی اسوه حقیقی ایثار، آزادگی و حریت در مسیر الهی است تا آزادگان سراسر جهان با شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین، پیام قیام سیدالشهدا(ع) را به جهانیان اعلام کنند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به اهمیت و بزرگی مراسم اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی شکوفا شدن اولین ثمره های قیام سیدالشهدا(ع) بود که به تبع آن جوشش نخستین محبت به امام حسین(ع) در تاریخ جلوه گری کرد.

وی افزود: تصور دشمنان اسلام این بود که با شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان می توانند نور خدا را خاموش کنند اما این نور امروز به مانند خورشید هدایت در آسمان سیاه ظلمت نورافشانی می کند.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه اربعین را تجلی عشق به امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است تا مسیر آزادگی و حریت همچنان پویا و ماندگار بماند.

وی ادامه داد: اربعین بزرگترین گردهمایی بشری در سطح جهان است و هر سال حضور مردم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی رشد قابل توجه ای دارد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به حضور ملیتهای مختلف در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا، اظهار داشت: محبت و عشق به سیدالشهدا(ع) یک سرمایه بزرگ برای جهان تشیع است که قدرت، صلابت، عظمت و سلامت اسلام ناب را به نمایش می گذارد.

وی افزود: اربعین حسینی، معرفی اسوه حقیقی ایثار، آزادگی و حریت در مسیر الهی است که آزادگان سراسر جهان هم نوا با قافله اسرا پیام قیام سیدالشهدا(ع) را به جهانیان اعلام می کنند.

استاد حوزه علمیه دیگر کارکرد پیاده روی اربعین را ایجاد وحدت در بین آزادگان جهان با محوریت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: بر اساس روایات معتبر از امامان معصوم(ع) زیارت اربعین از نشانه های مؤمنان شناخته می شود تا در عصر غیبت منتظران ظهور حضرت حجت(عج) یکصدا ندای هیهات من الذله را سر دهند.

وی ادامه داد: اربعین حسینی نقطه اتصال میان قیام سیدالشهدا(ع) و فلسفه ظهور است تا با حضور بیش از 25 میلیون محب اهل بیت(ع)، تسریع کننده ظهور امام زمان(عج) باشند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که اربعین بیداری اسلامی است، اظهار داشت: بیداری اسلامی با قیام سیدالشهدا(ع) رخ داد و باید از این ظرفیت برای بیداری اسلامی در این عصر بهره برد./1313/203/ب2

ارسال نظرات