۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۶۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

نمادهای عاشورایی ضامن استقلال و عزت ملتهای آزادیخواه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تاسوعا، عاشورا، اربعین و همه نمادها و شعائری که از حماسه نینوا ایجاد و در طول تاریخ استمرار داشته است ضامن استقلال، آزادی و عظمت هر قوم و ملتی است که بخواهند با عزت و شرف زندگی کنند.
کربلای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری صبح امروز در آستان امامزاده شاهرضا(ع) در جمع دانش آموزان شهرضا، عنوان کرد: نخستین مرحله تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات است تا بتوانیم به مراتب عالی کمال و رشد معنوی برسیم، تقوا کلید قبولی عبادات است و بهترین سن برای تمرین دینداری و کسب ملکه تقوا دوران کودکی و نوجوانی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: این روز، یکی از روزهای مختص شیعیان است، روز اربعین به واسطه شهادت امام سوم شیعیان در تاریخ ثبت و منشأ برکات بسیاری شده است؛ به جز خدا و ائمه(ع) کسی نمی‌تواند شخصیت امام حسین(ع) را بشناسد و درباره ایشان سخن بگوید.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: یکی از نعمتهای الهی در حق مردم این زمان این است که آنها در زمانی زندگی می‌کنند که نه تنها مانند برخی از زمانهای گذشته شیعیان مورد ظلم واقع نمی‌شوند بلکه شعائر دینی آنها مانند اربعین، با عظمت و شکوهی مثال زدنی برگزار می‌شود، هدف از واقعه عاشورا احیا و بقای انسانیت بوده است و امروز این پیام بیش از گذشته به جهانیان معرفی می‌شود.

حجت الاسلام جاوری گفت: احیای شعائر شیعه همانند اربعین و معرفی و ثبت این روز به عنوان یک روز با عظمت و افتخار آفرین از برکات انقلاب اسلامی است، شهدایی که خون را نثار کردند و ملت بزرگ ایران را از یوق بندگی رژیم ستمشاهی نجات دادند زمینه احیای عظمت عاشورا و سایر شعائر شیعه را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اربعین به عنوان یکی از مناسبتهای مذهب تشیع در گذشته هم وجود داشته است اما هیچگاه همانند این زمان به آن پرداخته نمی‌شده است، عظمت این روز سبب شگفتی سران مذهبی جهان شده است؛ عظمت اربعین حسینی نشان می‌هد که اگر مردم با یکدیگر متحد شوند و همراه با ولایت باشند دشمن در مقابل آنها شکست می‌خورد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: عظمت امام حسین(ع) امروز در جهان سبب احیای تشیع و جهان اسلام شده است، شاگردان مکتب حسینی در برابر دشمنان ایستادگی کرده و از کیان اسلام دفاع می‌کنند زیرا در هیچ جای دنیا انسانهایی وجود ندارند که تا آخرین قطره خون در برابر ظلم بایستند مگر اینکه این افراد در مکتب امام حسین(ع) تربیت شده باشند، رهبر معظم انقلاب که از فرزندان امام حسین(ع) هستند، با اقتدا به آن حضرت جامعه اسلامی را هدایت کرده و زمینه عظمت جهان تشیع فراهم آورده‌اند و سید حسن نصرالله با شعار لبیک یا حسین در برابر اسراییل غاصب ایستادگی کرده و سبب وحشت این رژیم جعلی شده و آیت الله سیستانی با عبرت از واقعه عاشورا ملت عراق را متحد کرده است.

حجت الاسلام جاوری اضافه کرد: امروز اگر ملتی بخواهد در جهان با عزت و افتخار زندگی کند باید با مکتب عاشورا آشنا باشد، تاسوعا، عاشورا، اربعین و همه نمادها و شعائری که از حماسه نینوا ایجاد و در طول تاریخ استمرار داشته است ضامن استقلال، آزادی و عظمت هر قوم و ملتی است که بخواهند با عزت و شرف زندگی کنند.

وی گفت: افرادی که معتقد هستند برای شادی جامعه باید کنسرتهای موسیقی را برگزار و فرهنگ غربی را که مبتنی بر فساد و اختلاط زن و مرد است ترویج کنند، باید بدانند که آنچه چیزی که سبب شادی جامعه می‌شود نام و یاد امام حسین(ع) است زیرا اگر جامعه اهل زیارت عاشورا و یاد امام حسین(ع) شد برای همیشه شاداب باقی می‌ماند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مسؤولان باید مردم را بشناسند و بدانند که آنها به چه چیزی علاقه دارند البته تصدی دولت در امور دینی همواره به عنوان یک آسیب جدی در این زمینه مطرح بوده است، نباید اداره مسائل اعتقادی جامعه به عهده دولتها باشد اما دولت باید با برنامه ریزی صحیح به جای آنکه اعتبارات فرهنگی را به کنسرتهای موسیقی اختصاص دهد برای ترویج فرهنگ دینی و مذهب مردم هزینه کند.

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: مناظرات انتخاباتی آمریکا بیش از پیش جنایات این کشور را درباره جامعه جهانی نشان داد، مسؤولان باید از این مناظرات و سخنانی که بین نامزدهای انتخاباتی گفته شد متوجه شده باشند که آمریکا غیر قابل اعتماد و عهدشکن است؛ مدیران جامعه باید از موضع انفعالی در برابر آمریکا خارج و به این یقین برسند که مشکلات داخلی این کشور بیشتر از ان است که بتواند به دیگر کشورها کمک کند./868/202/ب2

ارسال نظرات