۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۶۲۶۱۰
استاد و پژوهشگر حوزوي مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین مظهر وحدت و همدلی

حجت الاسلام نوروزي با بيان اينكه آسان شدن دشواري ها در پياده روي از بركات اربعين است، گفت: رسيدن به وحدت در زيارت اربعين به همراهي علما و كمك كردن به يكديگر رقم مي خورد.
حجت الاسلام نوروزی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام نوروزي در اختتاميه همايش بين المللي اربعيني حسيني كه در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، گفت: امام زمان (عج) حجت خداوند بر عالمان و علما حجت ايشان بر مردمان هستند.


وي با بيان اينكه اربعين گرچه يادآور حركت امام سجاد(ع) و حضرت زينب(س) هست اما خود از موقعيت و جايگاه ويژه اي برخوردار است، افزود: اگر خاطره عاشورا را از محتشم داريم محتشم امروز بايد بيدار شود و حركت اربعين را ببيند كه به چه جوش و خروشي آمده است.

حجت الاسلام نوروزي با اشاره به حركت پياده روي مرحوم مقدس اردبيلي و علامه بحرالعلوم كه در اين حركت مورد تأييد امام زمان (عج) قرار گرفتند و حضرت به آنها خيرمقدم گفتند، اظهار داشت: بيش از پانصد سال است كه علما با پياده روي اربعين تلاش كردند اين فرهنگ و پيام را زنده نگاه دارند.

استاد و پژوهشگر حوزوي در ادامه با تأكيد بر توجه به مسائل اخلاقي فراواني كه درباره پياده روي اربعين مورد توجه است، حضور در اربعين با حفظ شئونات و وظايف اسلامي را يادآور شد.

وي آسان شدن دشواري ها در اين پياده روي را حاصل بركات اربعين خواند و گفت: بايد بپذيريم گرچه همه ائمه اطهار (ع) كشتي نجات هستند اما كشتي نجات امام حسين(ع) سريعتر است و در زيارت اربعين مي توانيم به آن دست پيدا كنيم.

حجت الاسلام نوروزي اهميت پياده روي اربعين را متذكر شد و با بيان اينكه جمعي از علما بارها و بارها به سفر پياده روي اربعين آمده اند، اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) دو بار بخشي از كتابهاي خود را به فروش رساندند تا بتوانند اين زيارت را انجام دهند.

وي تصريح كرد: رسيدن به وحدت در زيارت اربعين به همراهي علما و در كمك كردن به يكديگر همچون كمك به كودكان و سالخوردگان رقم مي خورد./1330/د102/س

ارسال نظرات