۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۶۱۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خدمت رسانی به 2 هزار زائر پاکستانی در موکب اوقاف بم، اعلام برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان در هفته وقف، تشریح برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در هفته وقف و کتابخانه امامزاده بی بی عصمت دومین کتابخانه فعال شهرستان کوهبنان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم، گفت: در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ،خدمات دهی لازم به 2 هزار زائر پاکستانی در موکب این اداره انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه یه مسیر حرکت کاروانهای استان سیستان و بلوچستان و زائران کشور پاکستان از مسیر این شهرستان، موکب این اداره جهت خدمات دهی به زوار اربعین حسینی در محل گلزار شهداء بخش نرماشیر بر پا شد.

حجت الاسلام امیری افزود: با همکاری های انجام شده با دستگاه های اجرایی تا کنون خدمت رسانی لازم به 2 هزار نفر از زائرین پاکستانی در این موکب انجام شده است و خدمات پذیرائی همراه با توزیع وعده غذای گرم و اسکان موقت از جمله اقدامات این موکب جهت میزبانی از زائرین می باشد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم تصریح کرد: :این موکب خدمات دهی خود را تا بعد از مراسم اربعین و بازگشت کاروان زائرین ادامه خواهد داد و مراسم عزاداری مردم شهرستان بم در روز اربعین با حضور هیئتهای مذهبی در جوار امامزادگان شاخص این شهرستان با شکوه خاص برگزار شد.

تشریح برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان در هفته وقف

رضا مطیع ‌دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان اظهار کرد: همه ساله از 27 صفر تا 6 ربیع‌الاول به عنوان دهه وقف ‌نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای تجلیل از خیران، واقفان و همچنین بیان عملکرد اداره اوقاف است‌.
‌وی بیان کرد: وقف و رسانه‌، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)‌، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی‌، وقف و بقاع متبرکه و زیارت‌، وقف و حوزه‌های علمیه‌، وقف و محرومیت‌زدایی‌، وقف و سلامت‌، وقف و خانواده‌، وقف و اقتصاد مقاومتی‌، وقف و علم و فناوری ‌از جمله روز شمارهای این دهه هستند‌.

مطیع ‌دولت با اشاره به وسعت و گستردگی حوزه وقف خاطر‌نشان کرد‌: در تمام امور مذهبی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، عمرانی، ورزشی و ... موقوفات می‌تواند اثر‌گذار باشد چنان که در گذشته نیز چنین بوده است‌.

این مسؤول ادامه داد‌: میراث گذشتگان در امور وقف سبب رونق جلسات عزاداری و روضه‌خوانی برای ائمه اطهار (ع) است، در گذشته در هر محلی که مسجد، حسینیه و تکیه‌ای ساخته می‌شد مردم سعی می‌کردند بخشی از اموال خود را برای پیشبرد امور این مکان‌ها وقف ‌کنند.

مطیع‌دولت خاطر‌نشان کرد‌: برگزاری نشست مطبوعاتی‌، دیدار با امام جمعه و فرماندار همچنین خانواده شهدای واقف و خیر‌، برپایی نمایشگاه وقف‌، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن‌، خادمان و هیئت امنای برتر و اقامهٔ پنج شب روضه‌خوانی در امامزاده سلیمانشاه از جمله برنامه‌های هفته وقف کوهبنان است‌.

وی گفت: قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) ‌از راه دور‌، برگزاری ایستگاه واقف باشیم‌، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و بقاع متبرکه همراه با قرائت زیارت عاشورا‌، نشست تخصصی وقف در مجتمع آدینه‌، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده بی بی خاتون‌، تجلیل از پیرترین واقف‌، بر‌گزاری نماز وحدت‌، افتتاح پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه از دیگر برنامه ‌هایی است که در دهه وقف اجرا می‌شود‌.

اعلام برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در هفته وقف

مهدی محمدفرد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: در هفته وقف یکسری برنامه ها تدارک دیده شده است که هدف آن، تبیین و اعتماد سازی وقف در میان مردم است

وی اظهار کرد: وقف امروزه باید در میان عموم مردم نهادینه شود چراکه موجب می شود بسیاری از مسائل مرتفع شود لذا به مناسبت هفته وقف برنامه هایی تدارک دیده شده است که امیدواریم گامی مثبت جهت فرهنگ سازی این مهم باشد.

محمدی فر افزود: مردم باید متناسب با نیاز جامعه، موقوفات خود را وقف کنند لذا این امر نیازمند شناخت و اطلاع رسانی بیشتر است و همایش وقف رسانه با حضور خبرگزاری ها و جرائد در محل دفتر امام جمعه با موضوع تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در تاریخ ( 7 آذر ) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه همایش وقف با حضور طلاب و روحانیون در 11 آذرماه سالجاری در محل دفتر امام جمعه برگزار می شود، بیان داشت: همایش یاوران وقف در 14 آذرماه با سخنرانی امام جمعه شهرستان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در سالن مداحی از دیگر برنامه هایی است که در هفته وقف در شهرستان برگزار می شود.

محمدی فرد اظهار داشت: ایستگاه همه واقف باشیم در محل مصلی جیرفت همراه با نمایشگاه فرهنگی و عمرانی و با حضور دو روحانی استقرار پیدا می کند و یکی دیگر از برنامه های مفید جهت ترویج فرهنگ وقف، برگزاری جلسه ای در محل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با موضوع « وقف سلامت» است.

کتابخانه امامزاده بی بی عصمت دومین کتابخانه فعال شهرستان کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: کتابخانه آستان بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) دومین کتابخانه فعال در سطح شهرستان کوهبنان است.

 وی اظهار کرد: کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای با مشارکت سازمان کتابخانه های عمومی کشور در سال 1390 در مساحتی بالغ بر یکصد متر مربع در یکی از رواقهای آستان مقدس بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) راه اندازی شد.

مطیع دولت با بیان اینکه امامزاده بی‌بی عصمت (س) در طول سال به ویژه در فصول بهار و تابستان پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی از اقصا نقاط کشور و استان است در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه اندازی کتابخانه یکی از اهداف برنامه های فرهنگی در بقعه متبرکه می باشد.

مطیع دولت با اشاره به تشریع فعالیتهای این کتابخانه  افزود: این کتابخانه قریب به 500 عضو فعال دارد که با توجه به قرار گرفتن در فضای معنوی امامزاده و دارا بودن بیش از 5800 جلد کتاب با موضوعات و عناوین مختلف یکی از دو کتابخانه فعال شهرستان کوهبنان است./9709/303/ب2

ارسال نظرات