۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۶۲۶۴۱
مدیرکل حج و زیارت مازندران:

بیش از 45 هزار مازندرانی در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشتند

مدیر کل حج و زیارت مازندران با اشاره به برپایی 10 موکب از استان مازندران در ایام پیاده روی اربعین حسینی، گفت: امسال بیش از 45 هزار زائر مازندرانی در سایت سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کردند که تقریبا تمام آنها در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشتند.
ساداتی در بازدید مواکب مازندران ساداتی در بازدید مواکب مازندران بیش از  45  هزار مازندرانی در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشتند

سید حبیب الله ساداتی، مدیرکل حج و زیارت مازندران پس از بازدید از فعالیهای انجام شده در موکب های مازندرانی در اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، گفت: اربعین حسینی پاسخ میلیونی مردم عاشق و محب اهل بیت(ع) به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا(ع) پس از هزار و چهارصد سال از واقعه عاشورا است.

وی افزود: امسال بر اساس برخی آمارهای اعلام شده بیش از 27 میلیون نفر در راهپیمایی و تجمع بزرگ اربعین حسینی شرکت کردند که در این بین بیش از 45 هزار نفر از این زائران از استان مازندران بودند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران حضور پرشور مردم را برای بیعت با سیدالشهدا(ع) موجب عذاب دشمنان دانست و تصریح کرد: خداوند سیدالشهدا(ع) را در ظرف مکان و زمان خود قرار داد و این حرارت به دلیل تازه بودن زمان شهادت امام حسین(ع) بر اساس زمان خدا است.

وی ادامه داد: سلسله مواکب با شکوه در مسیرهای منتهی به کربلا همراه با پذیرایی از عزاداران سیدالشهدا(ع) و زنده ماندن داغ مصیبت کربلا از الطاف الهی است.

مدیر کل حج و زیارت مازندران با بیان این مطلب که پذیرایی های انجام شده از زائران در مسیر پیاده روی اربعین مائده آسمانی است، گفت: آنچه در ایام اربعین حسینی برجسته است، عشق و ایثار صاحبان مواکب برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و سبقت گرفتن از یکدیگر در راه سیدالشهدا(ع) است و اطعام ارائه شده به زائران و عزاداران مائده آسمانی است.

ساداتی با اشاره به بازدید خود از مواکب مازندرانی در اربعین حسینی در کربلای معلا، اظهار داشت: امسال ده موکب مردمی از استان مازندران در اربعین حسینی برپا شده است که نسبت به سال گذشته دارای رشد کمی و کیفی بود.

وی با تقدیر از خادمان مازندرانی اربعین، افزود: امسال مواکب مازندرانی در حوزه های اسکان، پذیرایی و خدمات رسانی از جمله در حوزه درمان ورود پیدا کرده اند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران یکی از مواکب موفق را در بین مواکب مازندرانی، موکب فاطمه الزهرا(س) راهیان کربلا بابل دانست و اظهار داشت: امسال در موکب فاطمه الزهرا(س) راهیان کربلا روزانه بیش از سه هزار نفر اسکان پیدا کردند و انضباط در کنار برنامه های فرهنگی انجام شده چشمگیر و قابل تقدیر است.

وی مردمی بودن موکب فاطمه الزهرا(س) بابل را یکی از عوامل موفقیت و پویایی این موکب دانست و تصریح کرد: یکی از برجستگی های و نکات بسیار مثبت مجموعه خادمین ستاد راهیان کربلا مازندران، حضور افراد فرهیخته و از جمله اساتید حوزه و دانشگاه و روحانیون شاخص مازندرانی در این جمع است.

ساداتی بر لزوم برنامه ریزی منسجم تر برای اربعین سال آینده در مواکب مازندران تاکید و تصریح کرد: براساس پیش بینی انجام شده بیش از پنجاه هزار مازندرانی در مراسم اربعین سال آینده حضور پیدا می کنند و باید از همین الان برنامه ای منسجم همراه با هزینه های پیش بینی شده بودجه بندی شود./1313/302/ب2

ارسال نظرات