۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۲۷۰۹
حجت الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

اعتماد همسران منشأ آرامش در زندگی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آرامش بخشی در خانه دارای یک فرمول و قاعده مندی خاص است، گفت: اگر احترام و آرامش مورد نیاز فرد در محیط خانه و خانواده تامین نشود به ناچار فرد نیازهای خود را در محیطی غیر از محیط خانواده تامین خواهد کرد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که این که آرامش بخشی در خانه و نهاد خانواده دارای یک قاعده مندی خاص است، گفت: برای اینکه آرامش درمحیط خانه برقرار شود زن و شو هر باید نقش خود را به درستی در محیط خانه ایفا کنند.

وی افزود: برای جلب محبت طرف مقابل نباید بجنگیم بلکه باید با تدبیر رفتار کرده و کارهایی را که موجب افزایش میزان محبوبیت ما می می شود را انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه محبت مادر به فرزند غریزی است به همین دلیل همه مردان مادران خود را بیشتر از همسرانشان دوست دارند، تصریح کرد: زنی که می خواهد محبت شوهرش را داشته باشد هرگز نباید به مادر شوهرش توهین کند زیرا همانطور که گفته شد همه مردان مادران خودرا بیشتر از همسرانشان دوست دارند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه انسان باید در مقابل خانواده همسرش با مدارا رفتار کند، افزود: مدارا این نیست که انسان بدی های دیگران را به رخ کشیده و یا بخواهد آنها را تلافی کند بلکه مدارا در این است که انسان نسبت به بدی های دیگران گذشت داشته باشد.

وی با بیان این که عزت و احترام به خانواده همسر موجب عزت و احترام خود انسان می شود، ادامه داد: زن و مردی که نسبت به خانواده همسر خود عزت و احترام می گذارند این عزت و احترام زمینه استحکام زندگی آنها را فارهم کرده و موجب افزایش سازگاری در محیط خانواده می شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مهم ترین کارکرد خانواده آرامش بخشی و حفظ احترام فرد است، گفت: اگر احترام و آرامش مورد نیاز فرد در محیط خانه و خانواده تامین نشود به ناچار فرد نیازهای خود را در محیطی غیر از محیط خانواده تامین خواهد کرد.

حجت الاسلام تراشیون اظهار کرد: مرد نیازمند اعتماد همسر خود بوده و زنی که نتواند به شوهر خود اعتماد کند بدترین حس را به او منتقل کرده است.

وی با بیان این که زن در امور اقتصادی و اخلاقی باید نسبت به همسر خود اعتماد کند، افزود:  علت نیازمندی مرد به اعتماد همسرش این است که مرد در سایه اعتماد به همسر می تواند زمینه تعالی و پیشرفت خود و خانواده اش را فراهم کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خانواده کانون رشد و پرورش انسان و مهم ترین محیط برای برآورده شدن نیازهای عاطفی و معنوی انسان است و اگر انسان نتواند در این محیط نیازهای خود را برآورده کند نخواهند توانست از نظر شخصیتی به بلوغ کامل رسیده و چنین فردی همواره در زندگی خود با شکست های فردی و اجتماعی روبه رو خواهد شد بنابراین خانواده به عنوان یک عنصر بینادی مهم ترین نقش را در ثبات شخصیت انسان و پیشرفت و تعالی او در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی بر عهده دارد./968/پ202/س

ارسال نظرات