۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۲۷۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی زمینه معرفی ایادی استکباری را فراهم کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمنان اسلام و ایادی استکباری برای عامه مردم جهان معرفی شده هستند و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر نقطه ای مشکلی پیش آمد فریاد مرگ بر آمریکا بلند است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم افتتاح حوزه مقاومت بسیج خواهران شهیده سیده طاهره هاشمی دابودشت و دشت سر آمل اظهار داشت: بانوان از ابتدایی ترین زمان خلقت تا به امروز رسالت ارزشمندی داشتند.

وی افزود: کسانی همسر و در کنار پیامبر بودند اما کفر ورزیدند و به رسالت عظیم خود عمل نکرده و در این راستا اهتمام شایسته ای صورت ندادند.

امنیت ایران اسلامی مرهون خونهای پاک شهدا است

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در امنیت ارزنده و والایی قرار دارد که شهدای گرانقدری در طول دفاع مقدس و دفاع از حرم تقدیم کردیم و ایثار و مجاهدتهای والایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با بیان این که تبلور انقلاب اسلامی از مکتب بانوان بوده است، گفت: اگر فرزندان این کشور بیدار شدند و جنبش در آنان ایجاد و در کنار رهبریت نظام اسلامی توانستند انقلاب را شکل دهند از دامن مادران امت بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم مقاومت و ایثارگری والایی صورت گرفته و اهتمام ارزنده ای از سوی شهدا و رزمندگان وجود داشته است.

وی افزود: خانواده ها و مادران گرانقدر شهدا صبر و شکیبایی ارزنده ای صورت داده و با دادن سه فرزند شهید هم ابراز ارادت والایی به انقلاب می کنند که بصیرت و کیاست این عزیزان را نشان می دهد.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل نیز شهیده سیده طاهره هاشمی نیز با اثرگذاری والایی خود حماسه آفرینی گرانقدری صورت داده و یک جریان فکری براساس آموزه های دینی است.

تفکر بسیج صادر شده است

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: تفکر بسیج را نه فقط در داخل کشورمان ساماندهی کردیم بلکه به کشورهای جهان صادر شده و گسترش پیدا کرده است و موفقیتهای بسیاری داشتند.

وی ادامه داد: امروز در آستانه اربعین انقلاب اسلامی هستیم که اثر آن به همه جا می رسد و در مسیر عزت و اقتدار روزافزون قرار داریم و به دستاوردهای ارزشمندی رسیدیم.

حجت الاسلام تقی زاده آملی تصریح کرد: بانوان رسالت بسیاری  داشته و دارند که ضرورت دارد در این مسیر ارزنده کوشا بوده و اهتمام شایسته ای در این مسیر داشته باشیم.

زمان شناسی سرلوحه امور قرار گیرد

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: نیاز است بانوان دقت لازم را داشته و توجه به عظمت شخصیت معنوی خود داشته باشند که باید زمان شناسی سرلوحه امور قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در عصر علم، فناوری و پیشرفت قرار داریم، گفت: در گذشته با تفکرات مختلف به دنبال توطئه علیه کشورمان بودند و این نقشه استکبار جهانی بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی توانستیم آمریکا را معرفی کنیم.

انقلاب اسلامی زمینه معرفی ایادی استکباری را فراهم کرد

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز دشمنان اسلام و ایادی استکباری برای عامه مردم جهان معرفی شده هستند و مقام معظم رهبری فرمودند هر نقطه ای مشکلی پیش آمد فریاد مرگ بر آمریکا بلند است.

وی بر ضرورت گسترش تفکر بسیجی اشاره کرد و بیان داشت: بسیجی آن طیبنت پاکی است که از مشرب فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری خط می گیرد و تفکر مبعث شده از علوم وحیانی نظام را پیگیری می کند.

بسیجیان احساس تکلیف داشته باشند

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: بسیجی نمی تواند بگوید کاری به کار نظام و سیاست ندارم و ضرورت دارد احساس تکلیف داشته باشیم و انسجام و همدلی خود را حفظ کنیم.

امام جمعه دابو و دشت سر بر ضرورت تشکیل اتاق فکر اشاره کرد و افزود: باید فکری کنیم تا راههای تقویت نظام اسلامی را بررسی کرده و اموری که خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی می شود را مشخص کنیم.

ضرورت بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است، گفت: رهبری مقتدر و شجاع داریم که ضرورت دارد رهنمودهای ولایت را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در بسیاری از سخنرانی های خود درخصوص توطئه های دشمنان دارند هشدار می دهند که همگان باید بدانند رهبر ما بابصیرت و منطقه شناس است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد از فرصتها و ظرفیتهایی که وجود دارد در مسیر ترویج اندیشه های دینی و انقلاب نهایت بهره برداری را داشته باشیم که دستاوردهای ارزنده ای در آن قرار دارد.

نسبت به نفوذ و فتنه حساسیت وجود داشته باشد

حجت الاسلام تقی زاده افزود: نیاز است نسبت به نفوذ و فتنه حساسیت و دقت داشته و با زمان شناسی بتوانیم در محضر ولایت فقیه بوده و زمینه تحقق تدابیر و رهنمودهای گرانقدر ایشان را فراهم کنیم.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: بسیج آحاد میلیونی مردم بوده که قرار است برای صیانت از خون شهدا و مکتب فعالیت داشته باشد و نیاز است دقت و توجه شایسته ای داشته باشیم.

ضرورت تکریم و قدرشناسی نسبت به شهدا

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای به دنبال کمرنگ کردن جایگاه شهدا در کتابهای درسی هستند، گفت: ما باید تکریم و قدرشناسی والایی نسبت به مقام گرانقدر شهدا داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این منطقه محل تربیت آیت الله میرزاهاشم آملی و دیگر بزرگان است که باید از فرصتها و ظرفیتهایی که داریم استفاده شایسته ای داشته باشیم.

گفتنی است، همزمان با هفته بسیج، ویژه برنامه هایی در قالب نشستهای بصیرتی، گفتمان سیاسی، افتتاح پروژه های حوزه بسیج و یادواره های شهدا در شهرستان آمل صورت می گیرد./202/1314/ب1

ارسال نظرات