۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۶۲۷۵۸
حجت الاسلام مازنی مطرح کرد؛

نقش نرم افزاری و سخت افزاری دولت در پیاده روی زائران اربعین

مدیر گروه فرهنگی و هنری انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با اشاره به فواید حضور دولت در مراسم های بزرگی مثل اربعین گفت: نظام اسلامی می تواند نرم افزارها و سخت افزارهای توسعه و ترویج شعائر دینی از جمله زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را تقویت و در صورت لزوم تأمین کند.
حجت الاسلام مازنی

حجت الاسلام محمدصالح مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نظام و دولت اسلامی با مردم متدین  یک رابطه ی دوسویه دارند، اظهار داشت: مردم انقلاب و نظام را از آن خودشان می دانند، به همین خاطر است که می بینیم مردم ما در مناسبت هایی که دولت میزبان است علی رغم همه تنگناهایی که در معیشت و اقتصاد و مسائل دیگر دارند دولت را تنها نمی گذارند.

مردم همواره با نظام و دولت همراه هستند

مدیر گروه فرهنگی و هنری انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه افزود: مردم امروز حضور در راهپیمایی روز 22بهمن را وظیفه خود می دانند، ارج نهادن هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و هفته وحدت را یک فریضه سیاسی می دانند، از آن طرف تنها نگذاشتن مردم در ترویج شعائر دینی وظیفه ذاتی دولت اسلامی است.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور جمعیت زیادی از مردم و نهاد فرهنگی در آن ابراز داشت: پدیده حضور خیره کننده و بی نظیر مردم در کنگره اربعین نیز مانند اغلب فعالیت های فرهنگی است که نمی توان دولت را از آن جدا دانست و دولت همواره گوشه ای کار را به دوش گرفته و پیش می برد، بنابراین حضور دولت مسأله ای لابد منه است.

وی تأکید کرد: اما باید توجه کرد که این حضور به قیمت خراب کردن حرکت خودجوش مردم تمام نشود به این معنا که هیچگاه نباید رنگ و بوی مردمی این حرکت بزرگ از آن سلب و به دولت ها نسبت داده شود، چراکه این راهپیمایی اربعین از گذشته دور حرکتی مردمی بوده است.

دولت در اربعین بسترساز است نه تصدی گری

حجت الاسلام مازنی تصریح کرد: بله همه می دانیم و به آن اعتقاد داریم که اگر حضور دولت در راهیپمایی اربعین به معنی تصدی گری و نه با هدف بسترسازی و تسهیل فعالیت زائرین اربعین باشد، بیم آسیب رسانی به این حرکت مردمی که بر آمده از سنت سلف صالح است می رود ولی اگر لزوم حضور دولت را برای تسهیل در امور زائران لازم بدانیم وجهه مردمی آن حفظ شده و آسیبی هم متوجه این حرکت بزرگ نخواهد بود.

وی با اشاره به فواید حضور دولت در این گونه مراسم های بزرگ خاطرنشان کرد: نظام اسلامی می تواند نرم افزارها وسخت افزارهای توسعه وترویج شعائر دینی ازجمله زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین را تقویت و درصورت لزوم تأمین کند./1330/ت302/س

ارسال نظرات