۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۲۷۶۷
امام جمعه مشهد اردهال كاشان:

خداوند براي نماز حق ویژه ای قائل شده است

امام جمعه مشهد اردهال كاشان با بيان اينکه يکي از نشانه هاي مؤمن خواندن ۵۱ رکعت نماز واجب و مستحب در طول روز است، گفت: خداوند براي نماز حق متمايز قائل شده است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي دوشنبه شب در مراسم استقبال از زائران کربلاي معلا در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه يکي از نشانه هاي مؤمن خواندن ۵۱ رکعت نماز واجب و مستحب در طول روز است، گفت: خداوند براي نماز حق متمايز قائل شده است.

وي افزود: خداوند در قرآن کريم براي نماز حق وتو قرار داده که اين مهم به معناي آن است که اگر نماز قبول شد، ساير اعمال نيز مورد قبول خداوند قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سليماني اردهالي با بيان اينکه، عادت به سجده داشتن يکي ديگر از نشانه هاي انسانهاي مؤمن است، ادامه داد: ديگر نشانه هاي انسان مؤمن، انگشتر دست کردن و بسم الله الرحمن الرحيم را بلند گفتن است.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به اينکه بسم الله داراي آثار متعددي است و همه سوره هاي قرآن با آن آغاز شده است، گفت: اموري که بدون بسم الله انجام مي دهيم و به پايان مي رسد را خداوند به ما رحم مي کند.

استاد درس خارج حوزه علميه قم، پنجمين علامت مؤمن را زيارت اربعين امام حسين(ع) دانست و بیان کرد: در قرآن کريم آمده است که خداوند براي مؤمنان بهشتي مهيا کرده است که در آن شراب از برف سفيد تر و از عسل شيرين تر است.

وي با بيان اينکه گفتار اهل بهشت سلام و سلامتي است و بدگويي در آنجا وجود ندارد، گفت: در بهشت با خوردن ميوه يک درخت، همان شاخه مجددا ميوه مي دهد که با مطالعه تفسير سوره واقعه آيت الله دستغيب مي توان از ويژگيهاي بهشت بيشتر آگاه شد.

حجت الاسلام سليماني با بيان اينکه خداوند عزتي به ايران داده است که در ايام اربعين چند ميليون زائر ايراني به کربلا رفتند، افزود:  بنگاه سخن پراكني بي بي سي زمان جنگ ايران با عراق را با زمان حال مقايسه کرده بود که در آن زمان تانکها در مرزها بودند و امروز شاهد ازدحام زائران در مرزها هستيم.

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به اينکه ريشه هاي سعودي در همه عالم وجود دارد، گفت: روزي به وجود خواهد آمد که شرايط کنوني کربلا در بقيع ايجاد شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات