۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۷۷۴
حجت الاسلام فرخ فال:

حماسه اربعین پاسخی محکم به تلاش تفرقه افکنان است

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که زیارت اربعین پاسخی محکم به استعمار و استکبار است که امروزه در جهت اختلاف افکنی جوامع اسلامی تلاش می کنند، گفت: امروز جریان سلفی ها و تکفیری ها که ناشی از وحدت بین وهابیت، صهونیسم و آمریکا است جریانی به شمار می رود که می خواهند اسلام را متشتت و متفرق کنند.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیام های حماسه اربعین حسینی برای دوستان و دشمنان مکتب اهل بیت(ع) گفت: در جریان زیارت اربعین و راهپیمایی بزرگی که با هدف اربعین امام حسین(ع) برگزار شد مردم عزیز و علاقه مندان به اهل بیت(ع) به یک وظیفه دینی و فرهنگی، عبادی و سیاسی عمل کردند.

وی افزود: این برنامه لبیک به بیان امام عسکری(ع) است که فرمودند از نشانه های مؤمن و علاقه مندان به اهل بیت(ع) زیارت اربعین است، این برنامه عظیم منحصر به تشیع هم نبود و بسیاری از کسانی که از اهل سنت هستند و حتی جزو پیروان دیگر ادیان به شمار می روند در این مسیر زیارت اربعین  و حرکت عظیم خدمت رسانی می کردند و حضور داشتند.

حجت الاسلام فرخ فال با بیان این که جریان امام حسین(ع) یک جریان منحصر به تشیع نیست، اظهار داشت: این جریان یک جریان آزادی خواه در برابر طاغوت و استکبار به شمار می رود، حرکت امام حسین(ع) یک حرکت روشنگرانه در برابر طاغوتف استعمار و استکبار بوده که این به عنوان یک سمبل در تاریخ بشری ثبت شده است.

وی ادامه داد: در تاریخ زندگی انبیا که بخشی از مردم در جهان امروز در معتقدان به آن انبیا هستند جریان امام حسین(ع) را می توان ردیابی کرد، از حضرت آدم تا حضرت یوسف، حضرت موسی و همه انبیا جریان آزادی خواهی و نهضت و حرکت امام حسین(ع) توسط حضرت جبرائیل و ملائک مقرب خداوند  برای آن ها تبیین شده بود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این که همانگونه که موضوع مهدویت برای انبیا ترسیم شده موضوع نهضت امام حسین(ع) هم ترسیم شده بود، ابراز داشت: این جریان کربلا و زیارت اربعین در امروز پاسخی محکم به استعمار و استکبار است که امروزه در جهت اختلاف افکنی و تفرقه انگیزی بین جوامع اسلامی تمام تلاش خود را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: امروز جریان سلفی ها و تکفیری ها  که ناشی از وحدت بین وهابیت، صهونیسم و آمریکا است جریانی به شمار می رود که می خواهند اسلام را متشتت و متفرق کنند، امروز حرکت عظیم 20 میلیون نفری که با طی مسیر طولانی در کنار مضجع شریف سالار شهیدان حضور پیدا کردند نماینده تمام آزادی خواهان و علاقه مندان به اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی هستند.

حجت الاسلام فرخ فال خاطرنشان کرد: اگر روزی برای همه آزادی خواهان و تابعان اسلام ناب امکان وجود داشته باشد دنیا خواهد دید که چه جمع کثیری از مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان چگونه از این حرکت آزادی خواهانه استقبال خواهند کرد و از این جریان نهضت امام حسین(ع) دفاع خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این مشت محکمی بود که علاقه مندان به اهل بیت(ع) به سلفی ها، وهابی ها، تکفیری ها، داعشی ها و همه پیروان استکبار و استعمار زدند و به لطف حق تعالی این جریان یک روشنگری در جهان اسلام برای همه آزادی خواهان و کسانی که به دنبال فهم حقیقت هستند خواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات