۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۶۲۸۱۶
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

مهم ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهدا است

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهم ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهدا است، گفت: تلاش و مجاهدت برای رساندن پیام خون شهیدان در حد شهادت ارزش دارد و این پیام مهم اربعین است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
دیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز همزمان با هفته بسیج در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم، شهید محمدحسن قاسمی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مهم ترین درس اربعین تلاش برای زنده ماندن یاد شهداست.

وی با اشاره به اینکه ادامه راه سرخ شهدا و تداوم حرکت شهدا با زنده نگه‌ داشتن یاد این عزیزان است، افزود: تلاش و مجاهدت برای رساندن پیام خون شهیدان در حد شهادت ارزش دارد و این پیام مهم اربعین است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی بابیان اینکه امام حسین (ع) جهانی شده است، ادامه داد: شعائر راهپیمایی اربعین عظمت و بزرگی  امام حسین(ع) را به رخ جهانیان می ‌کشد به گونه ایی که حتی غیر مسلمانان نیز برای زیارت بارگاه این امام در راهپیمایی اربعین شرکت می ‌کنند و این مایه فخر مکتب تشیع است.

وی با تأکید بر اینکه راه شهیدان ماندنی و جاویدان است چون خود شهید ماندنی است، یادآور شد: شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی در بین همه بود اما جوانی بصیر، مؤمن، متقی، با بصیرت، شیفته شهادت بود که تصویری از شهدای دفاع مقدس را نشان می ‌داد.

امام‌ جمعه فرخ‌شهر ادامه داد: هستند بسیاری که بنا به دلایلی نتوانستند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، پس الآن که نتوانستیم همراه زائران پیاده اربعین باشیم حداقل آرزوی همراهی با آنها را داشته باشیم و به یقین اگر این چنین بودیم در ثواب راهپیمایی آنها شریک بوده ایم.

مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مدافعان حرم هدف عالی اسلام، انقلاب و عاشورا را به خوبی فهمیدند که این نشان از بصیرت آنها دارد.

وی به ایستادن در برابر ولایت و در مسیر ولایت نبودن را از مصادیق شرک عنوان و تشریح کرد: رزمندگان و شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند چراکه تروریستهای داعشی برای برآوردن نیات کفر و استکبار جهانی مرتکب جنایات زیادی می ‌شوند و این مدافعان حرم هستند که در مقابل آنها ایستاده‌اند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه آمریکا زمانی که دید دیگر گزینه نظامی برای شکست مقاومت در منطقه سودی ندارد، داعش را به راه انداخت، اضافه کرد: رزمندگان مدافع حرم به نیابت از مردم ایران برای جنگ با تروریست‌های تکفیری رفتند.

امام ‌جمعه فرخ‌شهر با اشاره به ورود ناامنی‌ها در زمان جنگ تحمیلی به کشور یادآور شد: در آن زمان مرد و زن طعم تلخ این ناامنی را چشیدند اما مدافعان حرم با شجاعت و آگاهی اجازه ندادند امروز ناامنی‌ها وارد کشور شوند و از کشور مردانه دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید قدردان و سپاسگزار رزمندگان، شهدا و صبر خانواده‌های مدافع حرم باشیم چراکه آن‌ها رفتند تا پرچم زینب کبری(س) تا ابد برافراشته بماند./9457/202/ب3

ارسال نظرات