۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۸۲۲
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

پزشکیان:کسی نباید جلوی سخنرانی نمایندگان را بگیرد/ حاجی دلیگانی: کشور اولویت‌های مهمتری دارد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات روز اربعین در مشهد مقدس، گفت: درست نیست که یک دادستان در یک استان جلوی سخنرانی نمایندگان را بگیرد.
صحن علنی مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز دوم آذر ماه در صحن علنی خانه ملت،مجلس شورای اسلامی،گفت: اینکه یک نماینده حق حرف زدن نداشته باشد و یک دادستان در استانی جلوی آن را بگیرد غیرقابل قبول است لذا اگر این اتفاق برای نمایندگان دیگر نیز رخ داده و حرفی زده نشده، بد است.

وی تصریح کرد: به جای اینکه بگویید چرا رئیس مجلس در این مورد واکنش نشان داده و چنین حرفی را زده، باید عنوان شود چرا در کشور نایب رئیس مجلس نتواند حرف بزند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهتر است از حقوق همه نمایندگان دفاع کنیم، افزود: اگر این اتفاق برای سایر نمایندگان نیز افتاده است اقدامی غلط بوده است.

پزشکیان خاطر نشان کرد: حق ندارند جلوی حرف زدن نماینده را بگیرند و هر کسی که این کار را کرده اقدامی اشتباه بوده است.

گفتنی است، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی پیش از صحبت‌های پزشکیان در یک تذکر شفاهی با انتقاد از رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما مشکلات فراوانی وجود دارد اما در مورد خاص لغو سخنرانی مشهد اولویت‌هایی همچون اشتغال و معیشت فراموش شده است و به مساله‌ای که پیش از این چندین بار هم رخ داده بود پرداخته شده است./856/پ202/ج1

ارسال نظرات