۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۶۲۸۲۸
امام جمعه موقت بجنورد:

بسیج نیروی خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌ها است

امام جمعه موقت با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی مقاومت بسیج در حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی، گفت: بسیج در تمام این سالها نیروی خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و بدخواهان نظام بوده است.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی(ره) و هفته بسیج، اظهار کرد: تشکیل این نهاد مردمی به فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مایه نجات ملت و دولت ایران از گزند و آسیب دشمنان شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج نقطه اتصال ملت ایران با فرهنگ شهید و شهادت است، اضافه کرد: مادامی که نام بسیج و بسیجی در این سرزمین زنده باشد حرکت حسینی و مکتب سیدالشهدا(ع) هم در میان این مردم جاری و ساری خواهد بود.

حجت‌الاسلام نوری که نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی است، افزود: در جریان فتنه سال 88 نیروی مقاومت بسیج همانند باران در نهم دی‌ماه تمامی فتنه‌ها را شست و نابود کرد.

وی با بیان اینکه روحیه بسیجی تنها نسخه مؤثر برای رفع مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: بسیج و تفکر بسیجی آینده کشور و نظام اسلامی را تضمین و کاستی‌های موجود را رفع می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیج در تمام این سالها نیروی خنثی‌کننده توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان و بدخواهان نظام بوده است، ادامه داد: امروز کار‌آمدترین سلاح برای جمهوری اسلامی سلاح ایمان و اراده بسیجی است.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: در حدود چهار دهه گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی، بسیج با زنده نگاه داشتن ارزشهای اسلامی و انقلابی و فرهنگ دینی ثابت کرده که با روحیه فداکاری و ایثار خود می‌توانند تمامی توطئه‌های علیه نظام اسلامی را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج شکوفاکننده ظرفیتهای اقتصادی است، تصریح کرد: نیروی مقاومت بسیج می‌تواند با توان و روحیه خود شکوفایی اقتصادی را در کشور به ارمغان بیاورد.

رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان شمالی با اشاره به اینکه بسیج ریشه درخت تنومند انقلاب است، اضافه کرد: مسأله بسیج امروز به دنیا ثابت شده؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه با الگوبرداری از ایران اقدام به تشکیل بسیج مردمی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: دشمنان اسلام از نام بسیج ترس به دل دارند؛ زیرا ملت ایران با بسیج همراه بوده و می‌دانند دشمنان این خاک و بوم به دنبال ایجاد تفرقه‌اند تا از این طریق بتوانند بر ملت ایران حکومت کنند.

وی با بیان اینکه پیروی از ولایت سربند بسیجان بوده و این خود یکی دیگر از دلایل استحکام بسیج است، گفت: بسیجیان در همه جبهه‌ها در خط مقدم ایستاده‌اند؛ به‌گونه‌ای که در این سالها توان و توانمندی خود را در تمامی عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به اثبات رسانده‌اند.

گفتنی است، پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ به همین دلیل از سی‌ام آبان تا ششم آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات