۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۲۸۳۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

ائمه جمعه نقشی محوری در ایجاد همبستگی و وحدت در شهرها دارند

نماینده ولی فقیه در اصفهان در جلسه معارفه 5 نفر از ائمه جمعه شهرستانهای استان، گفت: امام جمعه یک شهر باید عامل ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه معارفه 5 نفر از ائمه جمعه شهرستانهای استان متذکر شد: تهذیب و خودسازی نیاز همیشگی یک روحانی به ویژه ائمه جمعه است، از این رو مراقب باشید که امور شهر و مردم شما را از یاد خدا و ذکر خدا غافل نکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در روایات آمده است کسی که برای یادگیری یک باب از علم از خانه بیرون می رود، تا یک باطل را از بین ببرد و یا یک گمراه را هدایت کند، از چهل سال عبادت بالاتر است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: داشتن نظم و برنامه لازمه کار یک روحانی موفق است و این اصل در زندگی همه بزرگان دین نیز مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور از دیگر نیازهای یک امام جمعه موفق است.

وی بر رسیدگی به مشکلات مردم و تعامل با مسؤولان شهرستان تأکید کرد و گفت: ساعتهای مشخصی را برای مردم اختصاص دهید و تا جایی که امکان دارد در صدد رفع مشکلات آنها برآیید.

برای مستضعفان خانه های مستضعفی نسازید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز همچنین در دیدار مسؤولان بنیاد مسکن بر لزوم داشتن دید وسیع و نظر بلند در خدمت رسانی به مستضعفان تأکید کرد و گفت: اگر قرار است بنیاد مسکن برای مستضعفان خانه بسازد، باید در حد امکان خانه ها وسیع و زیبا باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: الان که سیاست های جمعیتی کشور به سوی رشد جمعیت است، نباید با ساخت مسکن های حداقلی مخالف سیاستهای کشور حرکت کنیم.

وی اذعان داشت: گاهی کج سلیقگی و تنگ نظری برخی مسؤولان بیشتر از آمریکا و استکبار به کشور لطمه وارد می کند و اسباب نارضایتی مردم از حکومت را فراهم می کند.

امام جمعه اصفهان با بیان این مطلب که برای ساخت مسکن باید شرایط و فرهنگ هر منطقه مد نظر قرار گیرد، افزود: مسکن هایی که در روستاها ساخته می شود نباید از 200 متر مربع کمتر باشد چرا که لازمه زندگی در روستا داشتن حیاط و فضای مناسب برای نگهداری دام و طیور است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بر لزوم بومی سازی برخی قوانین تأکید کرد و گفت: قانون تغییر کاربری زمینهای کشاورزی در جایی مثل شمال کشور باید با جدیت دنبال شود، اما در جایی مانند منطقه شرق اصفهان که مردم به دلیل بی آبی و خشک شدن زمینهای کشاورزی به استئصال افتاده اند و به دنبال تغییر کاربری بخشی از زمینهای خود جهت ساخت مغازه یا کارگاه هستند مدارا کرد./201/1305/ب1

ارسال نظرات