۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۸۴۰
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خبر داد؛

پذیرایی و ارائه خدمات اسکان به 50 هزار زائر پیاده رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائر آستان قدس رضوی گفت: خدمات استقبال، اسکان و پذیرایی برای 50 هزار زائر پیاده که از سراسر کشور در دهه آخر صفر به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، ارائه می شود.
سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی

سید خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای زائران پیاده ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) اعلام کرد: ارائه خدمات استقبال، اسکان و پذیرایی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی برای زائران پیاده که از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: ارائه خدمات اسکان به 50 هزار نفر زائر پیاده، اطعام 200 هزار نفر در حرم مطهر رضوی، توزیع دعوتنامه به مهمانسرای حضرت در مبادی ورودی شهر، همچنین پایانه مسافربری، راه آهن و فرودگاه از جمله برنامه های پیش بینی شده به این زائران است.

برپایی 59 ایستگاه برای استقبال از زائران پیاده

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به برپایی 57 ایستگاه خدمت رسانی عنوان کرد: ایستگاه‌های صلواتی شامل 14 پایگاه برون شهری، 43 پایگاه درون‌شهری به منظور استقبال و پذیرایی از ارادتمندان به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) آماده و تجهیز شده است.

منبتی از ايجاد دو ایستگاه استقبال از زائران پیاده در مبادي ورودي به اماكن متبركه خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها ضمن خوشامدگویی و تکریم زائران پیاده، رسیدگی، پذیرایی مختصر از آنها و بیان اختصاری آداب زیارت به همراه مداح و یک نفر راهنما به سمت روضه منوره امام رضا(ع) هدایت می شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی ویژه نظیر استحمام، خدمات، تهیه وعده‌ های غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان‌ وعده‌ از سوی خدمت‌گزاران برای زائران پیاده حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) تدارک دیده شده است.

استقبال از زائران در 14 ایستگاه برون شهری

وی در ادامه از راه اندازی 14 ایستگاه برون شهری استقبال از زائران حضرت رضا(ع) در ایام دهه آخر صفر خبر داد و افزود: ایستگاه‌های برون شهری استقبال از زائران رضوی در محورهای منتهی به مشهد از جمله مشهد- قوچان، نیشابور- ملک آباد، جاده قدیم نیشابور، و جاده سرخس آماده پذیرایی از زائران پیاده اند.

منبتی بیان کرد: خدام و خدمتیاران بارگاه منور رضوی در قالب گروه‌های مختلف در این ایستگاه‌ها به زائران حضرت رضا(ع) ارائه خدمت می کنند که شامل خدمتیاران، کفشداران، دربانان، فراشان و انتظامات هستند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های میان راهی نیز به زائران خدمات مختلفی هم‌چون پذیرایی در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده انجام می شود و یک تیم پزشکی و امدادگر نیز برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران مستقر هستند.

وی از تشرف دو هزار و 500 هیأت مذهبی به حرم رضوی در این ایام خبر داد و افزود: برنامه های سخنرانی و عزاداری جهت نمایندگان هیئات مذهبی نیز در رواق شیخ حر عاملی به همراه اهدای بسته های فرهنگی، پرچم و شال عزا برگزار می شود.

منبتی عنوان کرد: روزانه 60 برنامه برای هیأتها و کاروان ها در دارالهدایه اجرا می شود که برنامه های پنج روز آخر صفر از رادیو معارف به صورت زنده پخش می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات