۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۹۰۱
امام جمعه شهمیرزاد:

هدف اصلی اجتماع عظیم اربعین حسینی، انتشار پیام عاشورا است

امام جمعه شهمیرزاد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و عزاداری سالار شهیدان جهان، گفت: هدف اصلی اجتماع عظیم اربعین حسینی، انتشار پیام مکتب عاشورا به جهانیان است.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی اوقاف استان سمنان حجت‌الاسلام سید داوود احمدپناه با اشاره به اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی که در جوار بقاع متبرکه شهمیرزاد و با حضور پرشور آحاد مردم و عزاداران حسینی برگزار شد، اظهار داشت: دو نفر بعد از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) زحمات زیادی کشیدند و مشقات فراوانی را متحمل شدند تا پیام عاشورا را به همگان برسانند.

وی تصریح کرد: این دو، کسی نبودند جز امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) که در مجلس شام، روشنگری کردند؛ طوری که حتی یزید هم تحت تأثیر قرار گرفت و رفتارش را نسبت به اهل‌بیت امام حسین (ع) اندکی عوض کرد.

امام جمعه شهمیرزاد همچنین گفت: علت اینکه میلیون‌ها نفر در حال پیاده‌روی و راهپیمایی به‌سوی کربلا هستند، تنها زیارت و ثواب پیاده‌روی اربعین نیست بلکه هدف اصلی، انتشار پیام مکتب عاشورا به جهانیان است.

حجت الاسلام احمد پناه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران، افزود: امروز اگر امنیت در کشور ما وجود دارد، مرهون خون شهداست؛ شهدای مدافع حرم تلاش زیادی دارند و همه ما مدیون آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بارها و بارها سفارش و توصیه کردند که نباید نامحرمان زمام امور کشور را در دست گیرند و این انقلاب در حقیقت امانتی در دست همه ماست و نباید اجازه دهیم، نااهلان در امور کشور دخالت کنند و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسانیم.

امام جمعه شهمیرزاد اضافه کرد: در حکومت امام زمان (عج)، زمین بابرکت می‌شود و حتی یک فقیر هم پیدا نخواهد شد و در حکومت ایشان شکست وجود ندارد و هر چه هست، پیروزی است و مدت حکومت ایشان حدود ۲۰ سال به طول می‌انجامد و اداره کل جهان به دست ایشان خواهد بود.

حجت الاسلام احمدپناه همچنین تصریح کرد: امام زمان (عج) امروز هم حوائج ما را برآورده می‌کند و واسطه فیض بین مردم و خداوند متعال است و نه‌تنها برای انسان‌ها بلکه برای تمام موجودات عالم اثر دارند./102/927/ب1

ارسال نظرات