۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۶۲۹۶۳
سردار نقدی:

امنیت، آزادی و حفظ استقلال در گرو رسیدن به رتبه‌های بالای علمی است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای امنیت داشتن، آزاد بودن و حفظ استقلال باید به بالاترین رتبه‌های علمی برسیم، علم ما در عرصه صنعتی و مکانیکی باید فعال‌تر شود تا بتوانیم موفق شویم.
نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین بعدازظهر امروز در نشست جهاد علمی، اقتصاد دانش بنیان، تمدن اسلامی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با اشاره به اینکه دفاع از اسلام و پایبندی به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یک اصل است، اظهار داشت: ضرورت مقابه با موج سازش کاری در مقابل طاغوت در قرآن نیز آمده است، دفاع از اسلام یعنی بیان حقیقت اسلام ناب و آنچه اهل‌بیت گفته‌اند.

وی ادامه داد: قرآن تکلیف ما را در همه امور مشحص کرده است، طبیعتا حضور در عرصه اجتماعی و روابط بین جوامع طاغوت و مومنان چیزهایی بزرگ‌تر از آن است که در این کتاب سر به مهر بماند، اصل مبارزه با ظلم و جور اصل غیر قابل انکار است، ما شاهد داستان ایستادگی تمام پیامبران در قرآن با بضاعت‌های مختلف هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز دانشجو و استاد بسیجی ما اگر بخواهد به تکلیف خود در اسلام عمل کند باید پرچم مبارزه با استکبار را بالا نگه دارد و هرکسی که نرمش در مقابل دشمن نشان می‌دهد بر دهان آن بکوبد.

نقدی با بیان اینکه شرط مسلمانی نه گفتن به طاغوت است، خاطرنشان کرد: استقلال اولین کلمه است که ملت ایران شعار داده است، پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی پاسداری از استقلال کشور است و دانشگاه‌ها امروز باید در مقابل تئوری‌های بی‌مایه و بی‌پایه‌ای که می‌خواهند اصالت استقلال را زیر پای بگذارند بایستد.

وی افزود: استقلال یعنی آزادی یک ملت که بتواند برای خود تصمیم بگیرد، پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تکلیف دانشجوی بسیجی است، همچنین کسب قدرت در مقابل زورگو‌ها مهم است زیرا با قدرت می‌توان از آرمان‌های خود حفاظت کرد، امام راحل فرمودند" اگر تفکر بسیجی بر کشوری سایه افکند می‌تواند مسیر سعادت طی کند و گرنه هروز با یک مشکل مواجه خواهد شد".

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ما با وجود قدرت‌های خارجی هر روز در مواجه با خطر هستیم، تصریح کرد: برای امنیت داشتن، آزاد بودن و حفظ استقلال باید به بالاترین رتبه‌های علمی برسیم، زیربنای همه علوم هم علوم انسانی است، کشوری هرچقدر پیشرفت کند اما نظریه‌های علوم انسانی او متکی به خودش نباشد تحت فرمان دیگران خواهد بود، حتما در این زمینه باید حرکت کنیم.

نقدی یادآور شد: جهاد ما باید شبانه‌روزی باشد، با احترام به اساتید و بزرگان علمی باید گفت این جهاد علمی متعلق به جوانان است، جوانان باید این پرچم را بردارند، تفکر غرب که روزگاری خودش را خوب جلوه می‌داد امروز با تئوری شکست مواجه شده است، تئوری‌هایی که در همه زمینه‌ها شکست خورده است.

وی در رابطه با پیشرفت علمی عنوان کرد: علم ما در عرصه صنعتی و مکانیکی باید فعال‌تر شود تا بتوانیم موفق شویم، رفتن به سوی قله‌های افتخار در علوم صنعتی و مکانیکی است، ما باید بروی بحث دانش بنیان مورد تاکید رهبری دقت بیشتری کنیم، نفس آمریکا را در دانش بنیان باید ببریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت ما باید جدی تلقی شود، بسیج دانشجویی ما باید روبه صنعت برود، در همین راستا همه باید لازمه حمایت از شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را بدانند./202/816/ب1

ارسال نظرات