۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۶۲۹۶۷
کارشناس مسائل دینی:

حیا و عفت زندگی را شیرین می کند

حجت الاسلام مدرس با توجه به این که مردم حیا و عفت را در جامعه جدی بگیرند، گفت: جوانان امروزی به دین خدا به خوبی عمل نمی کنند و فکر می کنند، دین اسلام بر خلاف کارهای آن ها دستور داده است که اکثر جوانان به خاطر چنین تفکر هایی خود را نابود کرده اند.
عفت و حيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابوالفضل مدرس کارشناس مسائل دینی امشب در عزاخانه امام حسین(ع)، گفت: انسان اگر در دنیا کاری را برای غیر خدا انجام دهد، تمام کارهای او بی ارزش می شود.

وی افزود: مهم ترین وظیفه مردم در دنیا این است که انسان فقط برای خدا بندگی کند و هر کاری را که خدا در قرآن و احادیث بیان کرده، انجام دهد.

حجت الاسلام مدرس اظهار داشت: حجاب یکی از واجبات دین اسلام است که یک زن باید در زندگی خود، حجاب خود را رعایت کند تا وظیفه دینی را به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به این که زن باید در زندگی از شوهر خود اطاعت کند، خاطرنشان کرد: زن باید در تمام کارهای خود از شوهر، اطاعت کند اما در جایی که شوهر زن را به گناه دستور می دهد، در این جا اطاعت معنا ندارد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مطیع امر خدا بودن مهم ترین وظیفه انسان ها محسوب می شود و کسی که در دنیا به گفته های خدا عمل کند، زندگی خوبی را برای خود ساخته است.

وی با توجه به این که مردم حیا و عفت را اولویت اول خود در زندگی ها قرار دهند، ابراز داشت: جوانان امروزی به دین خدا به خوبی عمل نمی کنند و فکر می کنند، دین اسلام بر خلاف کارهای آن ها  دستور داده است که اکثر جوانان به خاطر چنین تفکراتی خود را نابود کرده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که زن سالاری و مرد سالاری از تفکرات ناشایست در زندگی مردم، بیان شده است، اظهار داشت: حضرت زهرا و حضرت علی(ع) بهترین زندگی را در دنیا داشتند و توانستند با تربیت خوب بهترین فرزندان را تربیت کنند.

حجت الاسلام مدرس با اشاره به این که زن باید تمام کارها را با رضایت شوهر انجام دهد، ادامه داد: مردان در خانه ها به همسران خود، کمک کنند تا زندگی لذت بخشی را داشته باشند و کاری نکنند که زندگی را به خاطر بعضی از کارهای کوچک تلخ کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از طلاق ها به خاطر مرد سالاری و زن سالاری ها در زندگی رخ داده است که مرد یا زن در زندگی می خواهند فقط حرف خود را اجرایی کنند./202/9707/ب1

ارسال نظرات