۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۶۲۹۷۶

توصیه ‌آیت‌الله عالمی به علی مطهری

آیت الله عالمی گفت: به اعتقاد بنده این نوع کارهای آقای مطهری کاملا ضد اخلاقی است و توصیه می کنم حداقل داستان راستان پدر را که ساده ترین بیان را دارد، بخواند و پس از آموختن رفتار و منش انسانی وارد صحنه اجتماع و سیاست شود.
آیت الله عالمی

آیت الله سیدحسن عالمی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به حاشیه سازی های علی مطهری، نایب رییس مجلس از لغو سخنرانی اش در مشهد، گفت: به اعتقاد من این نوع کارهای آقای مطهری کاملا ضد اخلاقی است و توصیه می کنم حداقل داستان راستان پدر را که ساده ترین بیان را دارد، بخواند و پس از آموختن رفتار و منش انسانی وارد صحنه اجتماع و سیاست شود.

علامه مطهری شهید نظریه ولایت فقیه شد

وی با اشاره به تدوین و معرفی ارزشهای اسلامی انقلابی و عمق فلسفه و حکمت جمهوری اسلامی در آثار شهید مطهری(ره)، افزود: آقای مطهری باید آثار پدرش را که حقیقتا حامی ارزش های اعتقادی، دینی و اندیشه های ناب انقلاب بود و شهید نظریه ولایت فقیه شد، با دقت بیشتری مطالعه کند.

جریان سازی از ممنوعیت سخنرانی، سناریویی برای دوقطبی کردن جامعه است

آیت الله عالمی با اشاره به حاشیه سازی های لغو سخنرانی مطهری خاطرنشان کرد: اگر به گفته خود آقای مطهری این برنامه صرفا جهت تبیین معارف اربعین حسینی بوده بنابراین نباید در واکنش به لغو آن اینگونه جوسازی شود.

نماینده خبرگان رهبری اضافه کرد: جریان سازی از ممنوعیت سخنرانی و نامه نگاری به رییس جمهور، نشان می دهد این اقدام سناریوی از پیش تعیین شده و برای دو قطبی کردن جامعه به ویژه در آستانه انتخابات بوده است که جای تأسف دارد.

وی با تأکید براینکه آیت الله علم الهدی نقشی در لغو برنامه مطهری نداشته است، یادآور شد: حتی اگر نزدیکان یا منتصبان ایشان در لغو برنامه دخالت داشته باشند، دلیل نمی شود که شخصیت علمی سیاسی معنوی آیت الله علم الهدی مورد اتهام قرار گیرد.

لزوم پرهیز دولت و مجلس از برخورد یکجانبه

آيت الله عالمی با اشاره به موضع گیری های دولت و مجلس در قبال حاشیه سازی های مطهری، گفت: برخورد یک جانبه از سوی هر کسی عیب است و اگر کسی در دولت یا مجلس از آقای مطهری حمایت می کند، نباید اتهام بی مورد به آیت الله علم الهدی را نادیده بگیرد./301/930/ب1

ارسال نظرات