۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۹۸۶
آیت الله کعبی در دیدار علما و اندیشمندان موریتانی:

آل سعود ادامه دهنده راه بنی امیه و منشأ تروریسم و کشتار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آل سعود را ادامه دهنده راه بنی امیه و منشا تکفیر، تروریسم و کشتار مسلمانان دانست و از امت اسلام خواست در برابر فتنه دشمنان هوشیار باشند.
 آیت الله کعبی آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اندیشمندان و علمای اهل تسنن و صوفی موریتانی ضمن سفر به شهر مقدس قم، با آیت الله شیخ عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‎وگو کردند.

آیت الله کعبی در این دیدار اقدامات جریان تروریستی داعش را برخلاف آموزه‎های اسلام دانست و تصریح کرد: داعش در حالی به اسم دین و خدا انسان‎های بی‎گناه را ذبح و به جنایت‎های مختلف دست می‎زند که ارتباط خوبی با رژیم اشغالگر صهیونیستی دارد و برخی از مجروحانش را در تل آویو درمان می‎کند.

وی دشمنی منافقان با اسلام را قوی‎تر از کافران دانست و گفت: منافقان صلح و برادری را نمی‎شناسند و فقط درپی تخریب و دشمنی با مسلمان هستند. اگر تاریخ اسلام از آغاز تا کنون را مورد بررسی قرار دهیم درمی یابیم که یکی از عوامل مشکلات مختلف جهان اسلامی نتیجه اقدامات منافقان است.

نماینده خوزستان در خبرگان رهبری با بیان این که ریشه نفاق به ابوسفیان و بنی امیه می‎رسد، ادامه داد: منافقان قدرت، حکومت و شهرت را دوست دارند و به هر اقدامی دست می‎زنند که بتوانند بر امت اسلامی تسلط پیدا کنند. یکی از نتایج فتنه و نفاق دوری مردم از اسلام حقیقی است.

سکوت در برابر اقدامات داعش جایز نیست
وی همچنین اقدام جریان تروریستی داعش در گردن زدن یکی از شیوخ صوفیه را محکوم کرد و اظهار داشت: گردن زدن سلیمان ابوحراز 98 ساله در استان سینا مصر واقعا ناراحت کننده بود و امت اسلامی نباید در برابر چنین اقداماتی ساکت بنشینند.

آیت الله کعبی در ادامه به چند شبهه پاسخ داد و بیان داشت: مسجد محل عبادت و حسینیه محلی برای احیای شعائر اهل بیت (ع)، امام حسین (ع)، روز عاشورا و انجام کارهای فرهنگی است. حسینیه جای مسجد را نمی‎گیرد بلکه تکمیل کننده آن است.

وی عنوان کرد: برخی بر طبل جدایی دین از سیاست می‎کوبند و می‎گویند که صوفیه انسان‎های عابد و زاهدی هستند که نباید در مسائل سیاسی و امت سلامی دخالت کنند. زهد به معنی رهبانیت نیست بلکه مقصود از زهد اهتمام و توجه به امور مسلمانان است.

مساله فلسطین نباید به فراموشی سپرده شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مساله فلسطین را یکی از مسائل اساسی در دوران کنونی دانست و تصریح کرد: دوستی با فلسطین و دشمنی با اسرائیل غاصب در عصر کنونی باید ملاک حق و باطل باشد. امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به روز جهانی قدس اختصاص داد تا مسأله فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

وی در رابطه با پیروزی دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا گفت: کشورهای مختلف جهان نسبت به پیروزی ترامپ خوشحال یا ناراحت شدند ولی برای جمهوری اسلامی ایران هیچ اهمیتی نداشت زیرا  کشور ما متکی به آمریکا نیست.

آیت الله کعبی آل‎سعود را ادامه دهنده مسیر بنی امیه و سرمنشا وهابیت، تروریسم و کشتار انسان‎های بی‎گناه در کشورهای منطقه مانند سوریه و یمن دانست و اظهار داشت: ملت موریتانی باید مراقب باشند که رژیم صهیونیستی و عربستان به کشورشان نفوذ نکنند زیرا مشکلات مختلفی را با خود به همراه خواهند آورد. آنان با تکفیر، گمراهی، تطمیع و ترس درپی رسیدن به اهداف شوم خود هستند./994/پ920/ج

ارسال نظرات