۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۰۱۹
کریمی قدوسی:

از رفتار رییس مجلس تعجب کردم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات روز اربعین در مشهد مقدس، گفت: قوه قضاییه از بروز حوادثی همچون عاشورای 88 در مشهد جلوگیری کرد.
جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا پیرامون اتفاقات رخ داده در روز اربعین در شهر مقدس مشهد، گفت: با وجود مشکلات بسیار زیاد و مهم در عرصه‌های داخلی و خارجی، بر سر موضوع ساده لغو سخنرانی در مشهد مقدس که بارها برای نمایندگان و افرادی همچون من اتفاق افتاده است، جنجال بپا شده است.

وی افزود: حداقل دولت یازدهم 10 مورد از سخنرانی‌های بنده را لغو کرده است. حتی در این مسیر استانداران برخی از مناطق وارد عمل شدند و افرادی که مجوز سخنرانی را صادر کرده بودند را توبیخ کردند. به طور کل موارد بسیاری از این اتفاقات برای بنده و سایر همکارانم پیش آمده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: بنده در برابر این گونه رفتارها همواره صبر کرده‌ام و هرگز به سمت جنجال نرفته‌ام. حتی دولت شکایات متعددی علیه بنده به دلیل سخنرانی‌هایم داشته است که «قرار منع تعقیب» برای برخی از آنها نیز صادر شده است، اما با این تفاسیر نیز هرگز به سوی جنجال رسانه‌ای نرفته‌ام.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی پیرامون اتفاقات روز اربعین در مشهد مقدس، بیان داشت: بنده پیگری کردم و با دستگاه قضایی مشهد صحبت کردم، بنا بر اطلاعات واصله، هسته اصلی و بانیان برگزاری مراسم سخنرانی روز اربعین مشهد را محکومان نفاق تشکیل می‌دادند.

وی ادامه داد: قطعا لغو این سخنرانی برآمده از اشراف دستگاه قضا است، زیرا اگر مانند حوادث عاشورای سال 88 در مشهد به جایگاه حسینی اهانت می‌شد هیچ کسی نمی‌توانست پاسخگو باشد.

کریمی قدوسی در پایان تأکید کرد: قوه قضاییه هرگز نیاز به مصوبه شورای تامین ندارد، زیرا این قوه استقلال دارد و در مواقعی که فضا سیاسی است می‌تواند ورود کند. بنده از رفتار رییس مجلس نیز انتقاد دارم که در قبال یک موضوع معمولی بسیار جدی وارد شد./856/ت302/ج

ارسال نظرات