۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۶۳۰۹۸

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اسکان 4 هزار زائر پاکستانی در موکبهای اوقاف استان کرمان، کلنگ زنی سه حوضچه پرورش ماهی در روستای وقفی کوهبنان، اعزام یکصد مبلغ جهت برنامه های دهه آخر ماه صفر به مناطق محروم استان کرمان و اجرای تفاهم نامه قرآنی بین اوقاف و اداره کل زندانهای کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، روح الله رستمی مسؤول روابط عمومی اوقاف کرمان از اسکان و خدمات دهی به بیش از چهار هزار زائر پاکستانی در موکبهای 6 گانه اوقاف در کرمان خبر داد.

وی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان و در راستای خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، شش موکب از سوی  اداره کل اوقاف کرمان جهت میزبانی از زائرین کشور پاکستان و استان سیستان و بلوچستان در اماکن متبرکه بر پا شد.

وی افزود: شش خیمه و موکب مستقر در امام‌زاده زید در بم، امام‌زاده علی سیرجان، امام‌زاده صالح انار، امام‌ زاده محمد کرمان، بقعه شیخ شهاب‌الدین و همچنین مسجد بین‌ راهی حضرت ابوالفضل (ع) رفسنجان، جهت خدمت رسانی و اسکان زائرین اربعین برپا و تا پنج روز از مراسم اربعین جهت پذیرایی و اسکان زائرین آماده خدمت رسانی هستند.

رستمی با اشاره به ورود کاروان های زائران پاکستانی از مسیر استان کرمان گفت: تا کنون بیش از 4هزار و 850 نفر از این زائرین در مکانهای تعریف شده پذیرایی، اسکان موقت و اطعام انجام شده است.

وی تصریح کرد: از محل موقوفه میرزا صادقی شهر کرمان تا کنون یک هزار وعده غذایی گرم و همچنین از محل موقوفات شهرستان انار 150 وعده غذایی بین راهی در بین زائرین پاکستانی توزیع شد.

کلنگ زنی سه حوضچه پرورش ماهی در روستای وقفی کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف شهرستان کوهبنان، گفت: کلنگ ساخت سه حوضچه پرورش ماهی سردآبی در روستای ساوند شهرستان کوهبنان به زمین خورد.

وی اظهار کرد: کلنگ دو طرح ایجاد سه حوضچه پرورش ماهی سردآبی و جمع آوری آب از ظهور و مبداء چشمه به طول 750 متر و حفر کانال و لوله گذاری تا استخر ذخیره آب با حضور مسؤولین شهرستان به زمین خورد .

مطیع دولت افزود: مساحت تأسیسات این پروژه 450 متر مربع با سرمایه گذاری2 میلیارد ریال با ساخت 3 استخر پرورش ماهی سردابی جمع آوری آب از ظهور و مبداء چشمه و حفر کانال و لوله گذاری تا استخر ذخیره آب آغاز می شود .

وی تصریح کرد: کار ساخت این حوضچه ها در بازده زمانی تعیین شده به پایان برسد می توانیم با بهره برداری از آب بسیار خوب در این روستا شاهد ایجاد اشتغال و استفاده بهیه از منابع موجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم .

مطیع دولت خاطرنشان کرد: روستای ساوند به ‌صورت شش دانگ وقف است که درآمد آن در اختیار خانواده‌های نیازمند فاقد حمام قرار می‌گیرد و بخشی از درآمد آن اختصاص به مسجد علی ابن ابی طالب (ع) و حمام دارد که این روستا به‌صورت یک‌ساله به بخش خصوصی اجاره داده شده است که امیدواریم با فراهم شدن امکانات این روستا بتوانیم کمک زیادی به رونق مذهبی و اجتماعی منطقه کنیم.

سرپرست اداره اوقاف وامور خیریه کوهبنان اظهار کرد: اوقاف سرمایه‌گذاری در رقبات موقوفاتی روستاهای شوروئیه ده‌علی، بندر، دهنو امامزاده، فیروزآباد، رشیدآباد، نصرت‌آباد، دهنو قلندر، عباس‌آباد و صحرای طغرالجرد را مدنظر دارد.

گفتنی است روستای ساوند از روستاهای وقفی و متعلق به اوقاف وامور خیریه می باشد که از راه موصلاتی ، موقعیت و آب مناسب برای برای پرورش ماهی برخوردار است.

اعزام یکصد مبلغ جهت برنامه های دهه آخر ماه صفر به مناطق محروم استان کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان از اعزام یکصد روحانی مبلغ جهت پوشش برنامه دهه آخر صفر و هفته وقف به مناطق محروم استان خبر داد.

وی با اشاره به فرا رسیدن برنامه های عزاداری در دهه آخر ماه صفر و مقارن بودن ابن ایام با هفته وقف اظهارکرد: تعداد 116 روحانی و مبلغ اعزامی از سوی اداره کل اوقاف استان کرمان به مناطق محروم و آستان امامزادگان شاخص کرمان اعزام می شوند.

وی هدف از اجرای این برنامه را نشر فرهنگ معارف اسلامی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد و افزود: این مهم در راستای اجرای ویژه برنامه طرح« بصیرت عاشورایی» سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همه ساله در ایام محرم صورت می گیرد.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در دهه آخر ماه صفر، گفت: در برخی از بقاع مبترکه شاخص خیمه‌های معرفت برپا می‌شود که پاسخگویی به شبهات دینی، سخنرانی‌ های چند رسانه‌ای، مشاوره در زمینه‌های فرهنگی و دینی از جمله موضوعاتی است که از سوی مبلغان در خیمه های معرفت مطرح می شود.

حجت الاسلام فاطمی گفت: تعداد 40 نفر از مبلغین اعزامی جهت برپایی خیمه های معرفت حسینی در اماکن متبرکه شاخص استان حضور دارند و همچنین تعداد 76 مبلغ دینی تا آخر ماه صفر به مناطق جنوبی و محروم استان جهت تبلیغ فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) اعزام خواهندشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کرمان با اشاره به برگزارشدن ویژه برنامه اربعین حسینی در تمامی امامزادگان شاخص کرمان خاطرنشان کرد: روز اربعین در بیش از 30 امامزاده‌ استان زیارت اربعین قرائت شد.

اجرای تفاهم نامه قرآنی بین اوقاف و اداره کل زندانهای کرمان

در راستای ارتقای امور فرهنگی، تربیتی و قرآنی درون زندانهای کرمان، تفاهم نامه ای بین اداره کل زندانها و اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان منعقد شد.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف در دیدار با مدیر کل زندانهای استان با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم اوقاف ترویج و آموزش کلام وحی می باشد، گفت: امیدواریم با تحقق این برنامه فرهنگی بتوانیم نقش و بازخورد مناسب فکری، اجتماعی و روحی مطلوبی با بهره گیری ازآموزه های قرآنی بر روی مددجویان زندانهای استان داشته باشیم.

وی افزود: برای مانوس شدن مددجویان با قرآن کریم تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل زندانهای استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سطح زندانهای استان گفت : امیدواریم با توجه به همکاری این دو دستگاه شاهد ترویج فرهنگ قرآنی در تمام زندانها باشیم و این امر باعث عدم بازگشت مددجویان به زندان باشد.

رمضان امیری افزود: توانمندسازی زندانیان در زمینه ترمیم روحیه معنوی آنها که منتج به بازگشت سعادتمندانه به آغوش جامعه شود مد نظر دو دستگاه اجرایی است.

وی بیان داشت : در زندانها افرادی نیازمند زیادی هستند که با گسترس فعالیتهای قرآنی و فرهنگی می توانیم کمک شایانی به آنان کرد.

امیری گفت: اجرای برنامه های قرآنی و معنوی از جمله برگزاری شبی در محضر قرآن و محافل انس با قرآن می تواند تاثیر بسزائی در روحیه و تقویت بعد معنوی مددجویان داشته باشد./303/9709/ب1

ارسال نظرات