۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۰۹۹
امام جمعه اهل سنت نقده:

مراعات حقوق و احترام به باورها دو مؤلفه وحدت امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: از مؤلفه های وحدت مراعات حقوق همدیگر و احترام به باورهای دینی و مذهبی است
امام جمعه اهل سنت نقده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده در همایش سیدی شباب اهل الجنه که ظهر امروز در پیرانشهر برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان مدافع مرزهای خاکی و دینی، پاسدار ارزشهای دینی و معنویت و دلاوران سازندگی پس از جنگ هستند و بسیج تفکر حفظ ارزشهای دینی در همه مقاطع و زمانها است.

وی به مودت و محبت به اهل بیت(ع) اشاره و اضافه کرد: ما اهل سنت مدعی پیروی از کتاب و سنت هستیم ادله ما نص صریح قرآن کریم، سنت پیامبر(ص)، اجماع و قیاس منحوس است، قرآن کریم را خدای متعال ارسال فرموده و اهل بیت را که مورد تطهیر خدا هستند پیامبر(ص) معرفی فرمودند یعنی علی، فاطمه، حسن و حسین(ع).

امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه در ماجرای مباهله پیامبر نفس خود امام علی، حضرت فاطمه، امام حسن و حسین(ع) را با خود بردند، یادآور شد: قبل از هر کس دیگری مفسر قرآن کریم خود پیامبر(ص) بر اساس نص صریح قرآن هستند و پیامبر(ص)نسبت به حسنین(ع) فرمودند که من حسنین را دوست دارم و هر کس آنها را دوست دارد خدایا او را دوست بدار.

وی ادامه داد: محبت چند نوع است، انسان نسبت به والدین، والدین نسبت به فرزندان، نسبت به مال دنیا، نسبت به همسر، ولی محبت نسبت به خدای متعال، پیامبر و اهل بیت(ع) که واجب است؛ محبت صرفا لفظی و لسانی نیست که فقط در کلمات باید آن را ادا کرد بلکه باید با پیروی و اطاعت از ایشان شان این محبت را به جا آورد.

ماموستا سرخابی با بیان اینکه پیامبر(ص) کتاب خدا و اهل بیت(ع) را دو میراث گرانبها در بین امت قرار دادند، خاطرنشان کرد: در مورد سنت و عترت فرقی بین این دو نیست چون هیچ کسی بهتر از اهل بیت(ع) آداب و سنت پیامبر(ص) را رعایت نکرده اند و اهل بیت(ع) مبین و معرف سنت پیامبر(ص) هستند.

وی گفت: از مؤلفه های وحدت مراعات حقوق همدیگر و احترام به باورهای دینی و مذهبی هم است، در ایام سوگواری محرم در بین اهل تشیع عاشورا تنها یک روز از محرم نیست بلکه یک مکتب است که باید به آن احترام گذاشت، شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان در عاشورا یک حادثه نیست بلکه یک فرهنگ است که باید حفظ شود.

امام جمعه اهل سنت نقده در پایان با تأکید به این مسأله که در تعریف محبت باید مستلزمات آن را هم مشخص کرد، خواستار شد: باید به مقدسات هم احترام گذاشته و فرهنگها را تبیین و تفسیر کنیم تا به صورت لفظی چیزی را نپذیریم./936/203/ب2

ارسال نظرات