۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۶۳۱۰۱
رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی:

تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عامل اتحاد است

رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: اگر ما مسلمانان بخواهیم به وحدت واقعی برسیم تمسک به زبان مشترک قرآن کریم و اهل بیت(ع) برای اتحاد ما کافی است.
رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام فعال آذر، رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش سیدی شباب اهل الجنه که با حضور 600 نفر از علما و روحانیان اهل سنت و تشیع در پیرانشهر برگزار شد، اظهار داشت: محبت اهل بیت(ع) بر اساس روایت امر واجبی است و بغض ایشان حرام است و بر اساس کلام پیامبر(ص) رمز دوستی با خدای متعال اطاعت از پیامبر(ص) و به واسطه آن مودت به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج هفته پاسداشت جانبازی و ایثار بسیجیان است، افزود: با عراق هشت سال جنگ کرده و چند صد هزار نفر از ما و آنان کشته شدند، اما امروز با اینکه جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشته ایم با هم رفیق شده ایم و در اربعین ما کفش آنان و آنان کفش ما را واکس می زنند.

رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی ادامه داد: تنها عاملی که سبب شد دشمنیها و بغضها تبدیل به مودت شده و قلبها را به هم پیوند زند وجود مقدس امام حسین(ع) است که تمام دشمنیها را از بین برده و عداوت را ترمیم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان مشترک بین ایران و عراق زبان حب اهل بیت(ع) و شهدای کربلا است و این زبان مشترک در بین اهل سنت و شیعه نیز برقرار است شیعه و اهل سنت همه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را دوست دارند.

حجت الاسلام فعال آذر با توجه به ضرورت وحدت بین امت اسلامی تأکید کرد: اگر بخواهیم به وحدت واقعی برسیم تمسک به زبان مشترک قرآن کریم و اهل بیت(ع) برای اتحاد ما کافی است.

وی به نقش علما در تبیین معارف دینی و معرفی اهل بیت(ع) به همه مسلمانان عالم به عنوان عامل وحدت اشاره و ابراز کرد: مردم باید بدانند که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مقدسات شیعه و سنی هستند و محبت ایشان واجب و عداوت با ایشان حرام است.

رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی در پایان با اشاره به غنای کتب روایی شیعه و سنی و وجود احادیث و روایات بسیار در این منابع در مورد وجوب محبت به اهل بیت(ع)، افزود: باید این روایات در بین مردم به وسیله مبلغان و علمای دین مطرح شود تا همدلی و همزبانی در بین شیعه و سنی برقرار شده و پایدار بماند./936/203/ب2

ارسال نظرات