۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۱۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انس با قرآن سبب کاهش لغزشها و ریزشها در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر انس اقشار مختلف مردم به‌ ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با قرآن، گفت: انس با قرآن سبب کاهش لغزشها و ریزشها در جامعه اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان آموزش و پرورش بجنورد، بر توجه بیشتر به قرائت و مؤانست با قرآن کریم در آموزشگاه‌ها و مدارس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه قرآن شفای بیماری‌های روحی و قلبی است، اضافه کرد: قرآن سفره گسترده خداوند متعال است که هر انسانی می‌تواند به سهم خود از این سفره بهره ببرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: از عمده دلایلی که سبب لغزش نوجوانان و جوانان می‌شود وصل نشدن به سفره پربرکت قرآن است؛ از این‌ رو اگر اتصال بیش از پیش به قرآن کریم در خانواده و جامعه نهادینه شود، از بسیاری ریزشها و لغزشها در جامعه کاسته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هدایت دانش آموزان به سمت مفاهیم بلند آیات قرآن و سرمایه‌گذاری برای این مهم امر ضروری است؛ چرا که اگر لذت تلاوت و تدبر در قرآن به دانش آموزان چشانده شود، لذات مادی و دنیوی که در دنیای امروز از سوی دشمنان در حال گسترش است برای آنها شیرینی نخواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید بکوشد تا فضای قرآنی، فضای غالب در مدارس باشد؛ زیرا اگر این‌گونه شود زحمت مسؤولان فرهنگی و مربیان کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن غنی ساز معنویت بوده و اگر روحیه دانش آموزان با انس با قرآن غنی‌سازی شود، می‌توان به کمال دانش آموزان در همه زمینه‌ها امیدوار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر مؤانست بیشتر اقشار مختلف مردم به‌ ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با قرآن، اضافه کرد: جلسات عمومی قرآن برای دانش آموزان سبب ایجاد انگیزه و رغبت آنها برای گام نهادن در مسیر تلاوت، حفظ و تدبر در آیات قرآن می‌شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری بیش از 157 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هزار و 800 مدرسه و آموزشگاه در 9 منطقه آموزشی استان خراسان شمالی، زیر نظر افزون بر 14 هزار فرهنگی مشغول تحصیل هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات