۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۳۱۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

رفع معضل موقوفه خواری در گرو تبیین هر چه بیشتر مسائل شرعی وقف است

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اعزام 90 روحانی جهت تبلیغ و تبیین مسائل وقف به نقاط مختلف استان، درباره حل مسأله موقوفه خواری، گفت: حل این معضل نیازمند تبیین هر چه بیشتر و بهتر مسائل شرعی وقف برای مردم است تا به خودکنترلی برسند و موقوفه خواری یک ضدارزش تلقی شود.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، با اشاره به آغاز این دهه از هفتم آذرماه، گفت: سال گذشته طی هفته وقف، 35 وقف جدید به ارزش بیش از 9 میلیارد ریال به ثبت رسید.

وی با اشاره به وجود 23 هزار موقوفه در استان خراسان رضوی، افزود: از هفته وقف سال گذشته تاکنون 292 وقف جدید به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام احمدزاده ضمن تأکید بر ضرورت تبیین هرچه بیشتر ابعاد شرعی و قانونی وقف، به اعزام 90 روحانی جهت تبلیغ و تبیین مسائل وقف به نقاط مختلف استان اشاره و درباره حل مسأله موقوفه خواری تأکید کرد: حل این معضل نیازمند تبیین هر چه بیشتر و بهتر مسائل شرعی وقف برای مردم است تا به خودکنترلی برسند و موقوفه خواری یک ضدارزش تلقی شود.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در ادامه با اشاره به همزمانی دهه وقف با ورود زائران پیاده امام رضا(ع) به استان و مشهد، از برپایی 45 پایگاه پذیرایی از زائران پیاده در بقاع متبرکه، میقات الرضا، مساجد و حسینیه های استان خبر داد.

وی در تشریح برنامه های اوقاف خراسان رضوی در هفته وقف خاطرنشان کرد: افتتاح 27 پروژه عمرانی در موقوفات استان از محل عواید موقوفات و کمکهای مردمی، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، محافل انس با قرآن و غبارروبی صد بقعه متبرکه به مناسبت حلول ماه ربیع الاول از برنامه های دهه وقف اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

گفتنی است برگزاری همایش وقف و رسانه، نشست های علمی صنفی، ایستگاه های همه واقف باشیم، همایش یاوران وقف، جهت تجلیل از اصحاب وقف و بقاع متبرکه در مشهد و 12 شهرستان، انتشار ویژه نامه وقف و رسانه با همکاری روزنامه شهرآرا، توزیع پنج هزار بروشور در ایستگاه های همه واقف باشیم، برپایی شش نمایشگاه معرفی عملکرد اوقاف در مشهد و شهرستانها، توزیع هزار نسخه کتاب وقف علم و فناوری، برگزاری مراسم سالگرد رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در 60 بقعه متبرکه و  برپایی هفت خیمه معرفت از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دهه وقف است./202/930/ب1

ارسال نظرات