۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۳۱۴۰
امام جمعه بهشهر:

بسیج پشتوانه عظیم انقلاب برای جلوگیری از نفوذ دشمن است

امام جمعه بهشهر با بیان این که ایران اسلامی با پشتوانه بسیج مردمی به یک کشور قدرتمند و غیر قابل نفوذ تبدیل شده است، گفت: بسیج که تشکیل شده از اعتقادات و باورهای عموم ملت ایران اسلامی است بازوی قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان و بدخواهان است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج، تشکیل بسیج از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را یک تصمیم الهی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج، انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه را بیمه کردند.

وی با بیان این که بسیج همواره نقش تأثیرگذاری در سرنوشت کشور داشته و دارد، افزود: دفاع و پاسداری از انقلاب و آرمان های نظام یکی از مهم ترین رسالت های بسیج در طول عمر با برکت خود بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران نقش بسیج در عرصه های مختلف این انقلاب را راهبردی و استراتژیک خواند و با بیان این که اگر حضور تعیین کننده بسیج در سال های اخیر نبود عزت و اقتدار امروز را نداشتیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تیزبینی و هوشیاری فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند تا گزندی به این انقلاب و دستاوردهای آن وارد نشود.

امام جمعه بهشهر انقلاب اسلامی را ثمره بسیج آحاد ملت ایران دانست و با بیان این که حضور در صحنه بسیج بسیاری از توطئه های بدخواهان داخلی و خارجی خنثی کرد، گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل بسیج مردمی در ابتدای پیروزی انقلاب ثابت کردند که مردم صاحب اختیار، صاحب حضور و دارای نقش راهبردی و پیش برنده در مدیریت و دفاع از کیان کشور هستند.

وی با بیان این که آثار ماندگار خدمات بسیج در دهه های اخیر کاملاً واضح و آشکار است، تصریح کرد: مهم ترین نقش بسیج مردمی در هشت سال دفاع بود که با تقدیم شهدای بسیاری از کیان انقلاب و نظام اسلامی دفاع و حراست کردند.

امام جمعه بهشهر از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا در دفاع از اسلام و انقلاب یاد کرد و گفت: تا زمانی که بسیج و فکر بسیج در این کشور زنده و پویا است دشمن هیچ گاه نخواهد توانست کوچکترین ضربه ای به این نظام و انقلاب بزند.

حجت الاسلام جباری از بسیج مردمی در ایران اسلامی به عنوان یک لشکر شکست ناپذیر و قدرتمند یاد کرد و افزود: این نیروی قدرتمند مردمی که از پشتوانه الهی برخوردار است به خواب آشفته بدخواهان و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با پشتوانه بسیج مردمی به یک کشور قدرتمند و غیرقابل نفوذ در کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیج که تشکیل شده از اعتقادات و باورهای عموم ملت ایران اسلامی است بازوی قدرتمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان و بدخواهان نظام است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که بسیج در خطیرترین و حساس ترین عرصه های انقلاب پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تقویت بسیج در کشور به معنای تقویت انقلاب و نظام اسلامی است که باید مورد توجه مسؤولان نظام قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور به دنبال تضعیف جایگاه بسیج هستند، افزود: این عده خاص که بسیج و تفکر بسیج را سد محکمی در برابر منافع حزبی و گروهی خود می دانند همواره در مسیر خدشه دار کردن این تفکر انقلابی در کشور حرکت می کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که بسیج متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست بلکه متعلق به انقلاب اسلامی و برخواسته از متن مردم است، تصریح کرد: بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب اسلامی، به آحاد ملت بزرگ ایران تعلق دارد و نباید آن را به جناح و یا گروه خاصی نسبت دهیم.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که بسیج مدافع حقیقی تفکر اصیل انقلابی در کشور است، افزود: تفکر انقلابی مهم ترین نیاز کشورمان در صحنه های مختلف بوده و امروز نیز به این تفکر اصیل بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیج با گذشت سال ها از عمر خود به یک درخت بزرگ و مستحکم و با ریشه ای برای انقلاب تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیج همواره خنثی کننده توطئه ها و فتنه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی بوده است.

وی تضعیف نیروی اصیل و مردمی بسیج را خیانت بزرگی به انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده ای از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب و تشکیل این نیروی مردمی، خط تخریبی علیه بسیج را دنبال می کردند که تا به امروز نیز ادامه دارد.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که این عده خاص باید بدانند که تلاش های آنها هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید و بسیج همواره مورد حمایت آحاد ملت ایران باقی خواهد ماند، بیان داشت: اهتمام به قوام و استحکام این شجره طیبه ضامن استواری نظام و کشور خواهد بود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که هر گونه غفلت نسبت به این شجره طیبه انقلاب زمینه نفوذ دشمنان و بدخواهان نظام به کشور را فراهم خواهد کرد، گفت: دشمن به خوبی می داند تنها راه نفوذ به کشورمان کمرنگ شدن تفکر بسیجی و انقلابی است و به همین دلیل تلاش می کند این فکر اصیل و انقلابی را در کشورمان کمرنگ کند.

وی با بیان این که بسیج یک جریان عظیمی به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی است، بیان داشت: بسیج یک سرمایه ملی است و باید زمینه استفاده از این سرمایه ملی از سوی مسؤولان فراهم شود.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که مسؤولان باید از ظرفیت و توانمندی بالای بسیج در بخش های مختلف کشور به خوبی استفاده کنند، گفت: متأسفانه آن طور که شایسته است از توان و ظرفیت موجود در بسیج به خوبی در بخش های کشور استفاده نمی شود.

امام جمعه بهشهر به نقش بسیج در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که این نیروی مردمی در صف نخست موضوع اقتصاد مقاومتی قرار دارد، افزود: طرح های زودبازدهی که امروز بسیج در مناطق محروم اجرایی می کند نمونه عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است./1317/202/ب2

ارسال نظرات