۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۳۱۴۳
معاون اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

وقف های گروهی راهکاری مناسب برای پاسخ به نیازهای هر منطقه است

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه نیاز به وقف با موضوعات جدید به معنای عدم نیاز به موضوعات سابق و رایج نیست، گفت: سه عامل اعتقاد واقف، نیاز حال و آینده و نیاز منطقه، در نیت و موضوع وقف تعیین کننده هستند و مردم هر منطقه برای رفع نیاز منطقه خود می توانند از راهکار وقف گروهی استفاده کنند.
حجت الاسلام جمال ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عصر امروز، در نشست خبری به مناسبت دهه وقف درباره نیازهای روز در موضوعات و نیات وقف، گفت: در گذشته افراد متدین به خوبی نیازهای جامعه خود را شناخته و نیات خود را برای تأمین این نیازها جهت دهی می کردند.

وی با اشاره به تعیین کننده بودن سه عامل اعتقاد واقف، نیاز حال و آینده و نیاز منطقه، در نیت وقف، افزود: امروز برخی دچار افراط و تفریط شده و برای اثبات نیازهای جدید در حوزه وقف، موضوعات سابق را انکار می کنند و برای مثال می گویند مسجد زیاد است و نیازی به وقف در این زمینه نیست در حالی که باید با حفظ موضوعات سابق وقف، به موضوعات جدید برای وقف نیز توجه داشت.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: به منظور گسترش وقف های گروهی و زمینه سازی برای واقف شدن همه افراد و بهره مندی آنان از آثار و برکات وقف، مالکیت موقوفه مهر فاطمی با محوریت شخصیت حضرت زهرا(س) به صورت 300 هزار سهم 50 هزار تومانی جهت مشارکت عموم مردم آماده شده است.

وی با بیان اینکه نخستین واقفان این موقوفه، آیت الله علم الهدی و خانواده شهدای مدافع حرم بوده اند، ادامه داد: مردم هر منطقه برای رفع نیاز منطقه خود می توانند از راهکار وقف گروهی  استفاده کنند./202/930/ب1

ارسال نظرات