۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۶۳۱۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

احیای ارزشهای اسلامی از برکات حضور بسیج در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و احیای ارزش‌های دینی و ملی از برکات حضور نیروهای بسیجی در جامعه است.
حجت الاسلام خادمی - مراسم گرامیداشت هفته بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با شرکت روحانیان و کارکنان این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: منشأ شکل‌گیری بسیج، علم و دانشی است که از علم الهی سرچشمه گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم نیروی مقاومت بسیج در تشکیل، تحکیم و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و نقش‌آفرینی این نظام در عرصه بین‌المللی، افزود: برخی می‌گویند چگونه می‌شود عده قلیلی این‌گونه جهان را متحول کند؟ در جواب باید گفت همان‌گونه که حضرت سیدالشهدا (ع) توانست با توکل به خدا و ایمان بالای اصحاب معدودش به هدف نهایی و مقدس برسد، به‌گونه‌ای که از آن زمان تاکنون اثرات آن حرکت انقلابی مشهود است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر خداوند متعال و الگو قرار دادن امام حسین (ع)، با کمک عده قلیلی از مردم محروم زمان خود که در حول و محور علم و دانش امام راحل به تفکر بسیج دست پیدا کرده بودند، توانست انقلابی ایجاد کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: ما هم‌اکنون شاهد شکوفایی و رشد این انقلاب در ادامه مسیر راستین خود هستیم که در حال حاضر به دست توانای رهبر معظم انقلاب اداره و به جهان صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: تحلیل دشمن این است که اولین ولی فقیه ایران؛ یعنی امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و در ادامه این انقلاب از سوی دومین ولی فقیه؛ یعنی امام خامنه‌ای در عالم فراگیر و جهانی شد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ما باید حضرت علی (ع) را الگوی بارز یک بسیجی کامل بدانیم؛ چراکه وی اولین بسیجی عالم بود و با بصیرت بالا و آگاهی خود نمی‌گذاشت پیامبر (ص) در جنگها و جریانات فتنه و نفاق تنها باشد؛ به‌ گونه‌ای که همیشه ولی امر خود را یاری و از پایگاه و ارکان اسلامی صیانت می‌کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و احیای ارزش‌های دینی و ملی از برکات حضور نیروهای بسیجی در جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: ایجاد جاذبه برای جذب هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ دینی ازجمله دستاوردهای بسیج در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت‌های زیادی برای ایجاد جاذبه در درون جامعه برای مشارکت و جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهای سازنده مبتنی بر هویت ملی و مذهبی وجود دارد، تصریح کرد: اندیشه و تفکر بسیجی، التزام او به سنت‌های اسلامی و سنت‌های پسندیده اجتماعی و طراحی برنامه‌های مناسب برای توسعه این فرهنگ از طریق رده‌های مقاومت بسیج یکی از اصولی‌ترین اقدامات در این زمینه محسوب شده و هفته بسیج فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن دستاوردها و اقدامات ارزنده‌ای است که بسیج در جامعه داشته است.

گفتنی است، پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ به همین دلیل از سی‌ام آبان تا ششم آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است./9314/202ب2

ارسال نظرات