۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۶۳۱۵۱
جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیا:

نیازمند حرکت جهادی در عرصه اقتصادی هستیم

جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) با تأکید بر این‌که نیازمند حرکت جهادی در عرصه اقتصادی هستیم، گفت: حرکت نیروهای جهادی بسیج باید به سمت تحقق تمدن اسلامی به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی باشد.
عظیم ابراهیم پور، جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عظیم ابراهیم پور، جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) عصر امروز در همایش شکوه هجرت که در کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد، با تأکید بر این‌که نگرش جهادی در عرصه‌های سازندگی، علمی و فرهنگی پاسخ داده است، اظهار داشت: بسیج نقش ارزنده‌ای در عرصه‌های سازندگی و آبادانی مناطق محروم داشته است.

وی با بیان این‌که فعالان بسیج سازندگی با حرکت‌های جهادی خود موجبات جلب رضایت مردم مناطق محروم، مستضعف و دورافتاده شهرها و روستاهای کشور را فراهم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هرکس جهاد را ناخوشایند بداند خداوند بر او لباس ذلت می‌‌پوشاند و به خواری محکوم و از عدالت محروم می‌کند.

ابراهیم‌‌پور با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از جهادگران بسیج گفت: حرکت جهادی عزت به همراه دارد، انسان که وارد عرصه جهاد می‌‌شود روحش بزرگ و مقامش والاتر می‌گردد، آنان که از فضای جهادی بیرون می‌‌روند قدرت درک امر و صحبت‌‌های ولی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به نقش بسیج در عرصه های سازندگی ادامه داد: در طول ۳۷ سال گذشته؛ دولت‌‌های مختلف در توان خود کار کرده‌اند اما رهبر  فرموده‌‌اند خود را به کارهای زودبازده مشغول نکنید چون ما برای تشکیل تمدن اسلامی نیاز به زیرساخت‌های محکم داریم؛ دهه چهارم انقلاب؛ دهه پیشرفت و عدالت است، اینجاست که نقش بسیج مشخص می شود.

جانشین قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) با تأکید بر این‌که حرکت نیروهای جهادی بسیج باید به سمت تحقق تمدن اسلامی به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی باشد، گفت: چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نداریم؛ بلکه بنا بر امر رهبر فرزانه، انقلابی و غیرانقلابی داریم که باید شاخص‌‌های هر کدام را بشناسیم.

وی با بیان این‌که برنامه توسعه با فرمول و استانداردهای غربی محقق نمی شود، تصریح کرد: تجمل‌‌گرایی، قاچاق، اختلاس، سوء مدیریت، فاصله طبقاتی، بروکراسی اداری، ضعف تولید داخل و عدم روحیه جهادی از جمله مشکلات امروز کشور هستند که مانع تعالی نظام هستند.

ابراهیم‌پور نظام بانکی را یکی از آسیب‌‌های جدی اقتصاد کشور دانست و گفت: امروز نهادهای انقلابی باید طوری طراحی شوند که خود را ذیل ساختارهای موجود قرار ندهند، ساختارها، قوانین و آیین نامه‌‌های موجود کشور ما اغلب به ضرر تولید، اقتصاد و کسب و کار است، امروز باید با تفکر بسیجی و جهادی وارد عرصه شد.

همچنین سرهنگ علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی، انقلاب حمایت از محرومان و مستضعفان بوده است و اگر روزی از این مسیر جدا شویم، دچار انحراف شده ایم، اظهار داشت: زندگی ساده امام و رهبری، تذکری است که همواره در مسیر انقلاب باشیم و از فرهنگ اشرافی‌گری غرب دوری کنیم.

وی با اشاره به تفکرات محرومیت زدایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: تشکیل بسیج سازندگی نیز در راستای دستور حضرت امام مبنی بر محرومیت زدایی و عمل به آرمان های ایشان و انقلاب است؛ باید با حرکت‌های جهادی بسیج در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام برداریم./202/935/ب1

ارسال نظرات