۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۳۱۶۴
در نشست علمی علمای تصوف و اساتید دانشگاه ادیان مطرح شد؛

آمادگی ایران برای اعزام استاد و برگزاری کرسی علمی در موریتانی

رییس دانشکده عرفان و تصوف دانشگاه ادیان و مذهب قم در دیدار با علمای تصوف از آمادگی ایران برای اعزام استاد و برگزاری کرسی علمی در موریتانی خبر داد.
حجت الاسلام رضا الهی منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اهل تسنن و صوفی موریتانی امروز ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب قم با حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه دیدار و گفت‎وگو کردند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم ضمن خوش آمدگویی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم متعلق به همه مسلمانان است.

پس از این دیدار اندیشمندان موریتانی در نشستی علمی با تبادل آرا و نظرات با حجت الاسلام رضا الهی منش رییس دانشکده عرفان و تصوف و جمعی از استادان این دانشگاه پرداختند.

حجت الاسلام رضا الهی منش در این نشست خاطرنشان کرد: بیش از 100 تن در مقطع دکترا و 200 تن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته عرفان و تصوف از دانشگاه ادیان و مذاهب فارغ تحصیل شده‎اند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی در زمینه تصوف در کشورهای آفریقایی پایان نامه‎های مختلفی را به رشته تحریر در آورده‎اند.

رییس دانشکده عرفان و تصوف تصریح کرد: ما آمادگی هر گونه همکاری با علمای تصوف و عرفان را داریم و می‎توانیم در دو کشور کرسی‎های درسی و جلسات علمی مختلفی را برگزار کنیم.

وی بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب برای تدریس در رشته‎های مسیحیت، یهودیت و مذاهب مختلف درپی استفاده از اساتید همان دین است بر این اساس ما در دانشکده عرفان و تصوف جلسات و دوره‎های فشرده‎ای با محوریت و استادی علمای اهل تصوف و عرفان برگزار کرده‎ایم.

حجت الاسلام الهی منش از راه اندازی رشته تصوف و عرفان به صورت مجازی و به زبان‎های مختلف در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: مراحل اداری دریافت مجوز برای پذیرش از کشورهای مختلف برای تحصیل در رشته مجازی تصوف و عرفان در حال انجام است و به زودی می‎توانیم از سراسر دنیا به زبان‎های انگلیسی و عربی دانشجو پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: به علت کم بود امکانات و محدودیت‎ها استفاده از همه ظرفیت‎های استادها و پذیرش استاد از سراسر دنیا برای ما مقدور نیست.

اندیشمندان موریتانی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اساتید و علمای قم تصریح کردند: تدریس و حضور اساتید از مذاهب و ادیان مختلف در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده وسعت دید ایرانیان است.

آنان به حضور و گسترش وهابیت در کشور موریتانی اشاره کردند و خاطرنشان ساختند: باوجود اینکه از زمان حضور وهابیت در این کشور ما با مشکلات مختلفی مواجه شده ایم اما با قوت با اندیشه و افکار گمراهشان به مبارزه می پردازیم./994/پ202/ج

ارسال نظرات