۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۱۶۷
امام جمعه شهرستان خلخال:

گناه شیرینی حب اهل بیت را از بین می برد

امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به آفات گناه در راه عبودیت و بندگی، گفت: گناه شیرینی حب اهل بیت(ع) را از بین می برد.
امام جمعه جديد خلخال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه و رییس هیات امنای مدرسه علمیه، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به آفات گناه در راه عبودیت و بندگی، گفت: گناه شیرینی حب اهل بیت(ع) را از بین می برد.

وي با تشریح چگونگی ارتکاب انسان به گناه، افزود: گناه بدون مقدمه انجام نمی شود، اگر نفس اماره و وهم و خیال و غضب و شهوت، ذهن و تفکر انسان را مدیریت کنند بی شک قدم بعدی ارتکاب گناه است.

حجت الاسلام رشتبری به نقش شیطان در انجام دادن گناه اشاره کرد و بیان داشت: شیطان ذهن و تفکر انسان را با گناه جلا داده و خیلی نرم و آهسته و با جلب نظر انسان به حب دنیا، انسان را به انجام گناهان دعوت می کند.

امام جمعه شهرستان خلخال به آفات گناه در زندگی دنیوی و اخروی اشاره كرد و  آثار آن در زندگی انسان را عدم استجابت دعا، از بین بردن شیرینی عبادت و بندگی، سلب نعمت و پوچ شدن اعمال نيك دانست و گفت: خداوند متعال بنده ای را که از خطاهایش عذر خواهی می کند دوست دارد.

وی افزود: گناه و معصیت آثار زیانباری بر روح و روان و زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد از جمله موجب تباهی دل، زایل شدن ایمان، محروم شدن از رزق و روزی، از دست دادن لذت های مشروع و دیگر اثرات زیانبار است.

رییس هیات امنای مدرسه علمیه الزهرا(ع) شهرستان خلخال، اظهار داشت: گناهان اعمال انسان را نیز نابود می کنند و عاقبت انسان را گرفتار آتش دوزخ می کنند، یکی دیگر از آثار گناهان و معاصی محروم ساختن انسان از روزی خداوند متعال است.

حجت الاسلام رشتبری خاطرنشان کرد: همه گناهان دارای آثار سوء روی روح و روان انسان هستند که اول همچون نقطه ای سیاه روی تابلویی سفید روح را لکه دار می کند و رفته رفته اگر انسان به داد خود نرسد و توبه نکند دچار قساوت قلب و سنگدلی می شود و تمام وجود او را سیاهی و تباهی فرا می گیرد./202/937/ب1

ارسال نظرات