۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۳۱۸۹
امام جمعه موقت تبریز:

بسیج عامل ترقی و تعالی اسلام و انقلاب است

آیت الله آل هاشم شجره طیبه بسیج را عامل ترقی و تعالی اسلام و انقلاب دانست و گفت: ترویج فرهنگ و اندیشه بسیج در جامعه ضامن پیشرفت و توسعه کشور است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت هفته بسیج این شجره طیبه را عامل ترقی و تعالی اسلام و انقلاب دانست و گفت: ترویج فرهنگ و اندیشه بسیج در جامعه ضامن پیشرفت و توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان یک حادثه‌ بدیع و بی‌نظیر در مجموعه‌ حوادث انقلاب اسلامی ایران بود که با درایت امام راحل شکل گرفت و توسعه یافت، گفت: بسیج، حرکتی برخاسته‌ از ایمان و عشق بود که از اعتماد به نفس و توأم با ابتکار در ایران اسلامی تحقق یافت و برکات آن تا به امروز برای همه حتی دشمنان مشهود بود.

امام جمعه موقت تبریز بسیج را رمز پایداری، ماندگاری و عزت ملی عنوان و تأکید کرد: هفته بسیج یک مقطع و فرصت مغتنمی و یک فرصت مهم و ارزشمند است، چرا که خود بسیج یک استثنا و ارزش است، کمال بهره گیری را از این هفته باید داشته باشیم و در ترویج این ارزش تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج در اولین عرصه خدمت رسانی خود از استقلال و مرزهای کشور صیانت کرد، گفت: با گذر از جان و لذات دنیوی بسیج در این عرصه بهترین عملکرد را از خود نشان داد، در این عرصه پیر و جوان با تمام قدرت و با ایمان راسخ به خدا وارد عرصه دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام شد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به حضور متعالی و ارزشمند بسیج در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر بسیج با تمام قدرت و ایمان خود وارد عرصه دفاع از کشور و انقلاب نمی شد مشخص نبود امروز سرنوشت کشور چه بود، بسیج با ایثار و شهادت طلبی خود در برابر زیاده خواهی دشمن ایستاد و دفاع کرد و موفق هم بود.

وی با بیان اینکه امروز نیز بسیج با همان روحیه انقلابی و با اعتقادی راسخ در تمامی عرصه هایی که انقلاب به آن نیاز دارد وارد عرصه شده است، تصریح کرد: بسیج امروز باید با تمام قدرت در تبعیت از ولایت فقیه وارد حل مشکلات و معضلات اقتصادی شود و در تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه خود را ادا کند.

امام جمعه موقت تبریز شاخصه اصلی بسیج را اتکا به ایمان و تلاش در مسیر استقلال کشور دانست و گفت: اگر عده ای به دنبال آن هستند که مشکلات اقتصادی کشور را در ارتباط با آمریکا و سازش با این دولت استکباری دنبال کنند و بر آن اصرار دارند، از روحیه و اندیشه بسیج دور مانده اند، این یک اشتباه بزرگ برای کشور است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات