۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۶۳۲۱۰
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

دل بستن برخی افراد داخلی به بیگانگان تأسف آور است/ پیوند جامعه با شهدا آینده کشور را تضمین می کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با ابراز تأسف از کسانی که در داخل به بیگانه دل می ‌بندند، گفت: انسان وقتی ارتباط و پیوند عمیق بین مردم و نسل جوان بین شهید و شهادت را در جامعه مشاهده می ‌کند واقعا به آینده انقلاب و نظام اسلامی امیدوار می ‌شود.
دیدار حجت الاسلام والمسلمین نکونام با پدر شهید قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه سوم آذرماه با حضور در منزل شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی، ضمن تفقد از خانواده‌ شهید، شهادت این شهید سرافراز مدافع حرم را تبریک و تسلیت گفت.

امام جمعه شهرکرد در این دیدار شهدای مدافع‌ حرم را از یک منزلت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار دانست و افزود: تمامی شهدا گرامی، بزرگ و مقرب به درگاه الهی هستند و گامهای بلندی در جهت حیات بخشیدن به اسلام برداشته ‌اند که در این بین شهیدان مدافع حرم و در بین همین شهدا، شهدایی مانند شهید قاسمی به طور ویژه از یک منزلت و جایگاه والا برخوردار هستند.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشت پیکر مطهر شهید قاسمی به استان پس از گذشت سه ماه، خاطرنشان کرد: تقدیر و إراده الهی آن بود که پیکر شهید قاسمی برای مدتی در سوریه بماند و به کشور باز نگردد تا به این واسطه هم درجات و عظمت بیشتر به این شهید عطا شود و هم به خانواده این شهید اجر و فضیلت بیشتر عطا کنند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: قطعا در این که پیکر شهید بعد از شهادتش به کشور بازنگشت و برای مدتی در منطقه مانده، حکمت و حقایقی نهفته است که ما از آنها غافل هستیم و نمی ‌توانیم آن را درک کنیم.

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین‌ نکونام خاطرنشان‌ کرد: چه بسا این شهید والا مقام یکی از آرزوهایش این بوده که پیکر مطهرش همانند مولا و مقتدایش حضرت اباعبدالله(ع) که در گودال قتلگاه چند روز و چند شب در زیر آفتاب داغ قرار گرفت این عزیز نیز به همین شکل به مولای خودش اقتدا کند و پیکر مطهرش برای مدتی در آن جا بماند.

وی تصریح‌ کرد: بین شهدا و اولیای الهی و ائمه‌ معصومین(ع) یک اسراری وجود دارد که ما از درک آنها غافل هستیم و در دنیا نیز این اسرار آشکار نمی ‌شود اما در روز قیامت که پرده‌ ها کنار می ‌رود و همه اسرار آشکار می ‌شود، آن زمان است که انسان متوجه می ‌شود خدای متعال و ائمه ‌معصومین چه عظمت و بزرگی به شهدا عطا کرده و چقدر خسارت نصیب ما شده و از چه درجات بلندی محروم شده‌ایم.

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین ‌نکونام ارتباط و انس و الفت مردم به ویژه نسل جوان با شهدا را امیدبخش دانست و گفت: انسان وقتی این ارتباط و پیوند عمیق بین مردم و نسل جوان بین شهید و شهادت را در جامعه مشاهده می‌کند واقعا به آینده انقلاب و نظام اسلامی امیدوار می ‌شود.

امام جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از کسانی که در داخل به بیگانه دل می ‌بندند، تصریح کرد: انسان واقعا غصه می‌خورد به حال آن کسانی که دل ‌خوش هستند به مسائل جهانی و انتخابات‌ها و تغییر و تحولات جهانی و متأسفانه از حقیقت و عظمت شهدا و عنایت‌هایی که خدای متعال به برکت همین شهدا به نظام اسلامی دارد و نظام به برکت همین عنایت‌ها و توجهات و ارتباط و پیوند جامعه با شهدا تا به امروز از همه حوادث و خطرات مصون مانده، غافل هستند.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با تجلیل از صبر و شکرگزاری پدر و مادر و خانواده‌ شهید قاسمی خاطرنشان کرد: ادامه یافتن سلسله‌ شهادت و رونق و صفای روزافزون این نعمت عظیم در جامعه، مرهون همین صبرها و شکرگزاری‌هاست و از خداوند می‌ خواهیم که بر درجات آن شهید عزیز بیفزاید و با اولیاء خود محشور گرداند و خانواده‌ این شهید را نیز مشمول باران الطاف و برکات خود فرماید و به ما توفیق درک حقایق شهادت و ادامه ‌دادن راه شهدا را عنایت فرماید./9457/202/ب2

ارسال نظرات