۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۲۱۷
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

شیعه واقعی «ولایت» را به پست و مقام نمی فروشد

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس در حرم رضوی گفت: شیعه واقعی پای انتخابش می ایستد، به عهد و پیمانش با خدا و امام حتی در مواقع بروز فساد و گناه پایبند است و ولایت را برای رسیدن به پست و مقام را نمی فروشد.
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، چهارشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تأکید بر پایبندی بر حق، اظهار کرد: خداوند سه عامل درونی «عقل»، «فطرت» و «وجدان» و سه عامل برونی «پیامبر»، «امامان» و «کتاب» را برای انتخاب مسیر صحیح زندگی در اختیار ما نهاده است.

وی افزود: انتخاب مسیر صحیح و درست ممکن است سخت باشد اما از آن مشکل و سختتر پایبندی به انتخاب است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی با اشاره به تقسیم بندی مردم در پایبندی به انتخابشان، عنوان کرد: عده ای با مواجه شدن با لذت حرام و گناه دین خود را می فروشند و انتخابشان را زیرپا می گذارند مثل کسانی که پس از زیارت امام رضا(ع) در خارج از حرم مطهر عهد و پپیمان با خدا و امام خویش را فراموش می کنند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه داد: هنگامی که زمینه فساد برای رشوه خواری فراهم شد، حواستان باشد دین، انقلاب، شهدا، خون شهدا، زیارت و تشیع را زیرپا نگذارید، ولایت امام رضا(ع) را برای رسیدن به مقام و پست نفروشید.

وی افزود: دو ماه محرم و صفر به عزاداری امام حسین(ع) پرداختید و ایشان را زیارت کردید مبادا پس از تمام شدن این ایام با شرکت در مجالس مختلط و گناه آلود از مسیر خارج شوید.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بجستانی با بیان اینکه برخی از افراد مثل مردم کوفه با تهدید و ترس دست از انتخابشان بر می دارند، ادامه داد: 18 هزار دعوتنامه از لشکریان کوفه برای امام حسین(ع) فرستاده شد و ایشان مسلم بن عقیل را برای بیعت گرفتن فرستادند که چندین هزار نفر با او بیعت کردند اما به محض رو به رو شدن با تهدیدهای عبیدالله بن زیاد لشکریان کوفه درحالی از دارالاماره خارج شدند که پیمان شکنی کرده بودند.

وی افزود: دسته سوم کسانی هستند که در عین اینکه از خوشی ها و لذائذ حلال دنیا استفاده می برند تحت هر شرایطی پای انتخاب خود ایستاده اند، حتی اگر دنیا از یزیدیان لبریز شود آنها پایبند به حق هستند.

تصریح کرد: گروه سوم کسانی هستند که اگر به خاطر دین و انتخابشان مورد تمسخر واقع شوند دست از انتخابشان بر نمی دارند و تغییر مسیر نمی دهند، این افراد هنگام مواجهه با لذت و خوشیهای حرام، تهدیدهای دشمن، تمسخر دیگران، انگ خشک مقدسی یا امل بودن پای انتخاب درست می ایستند.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس هر شب در دهه آخر صفر پس از نماز مغرب و عشاء ساعت 20 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی سخنرانی می کند./1308/201/ب2

ارسال نظرات