۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۶۳۲۳۰
مدیر حوزه علمیه الزهرا لردگان:

استفاده از فرصتهای تبلیغی ضروری است/ تبلیغ دین نباید تنها در زمینه احکام باشد

مدیر حوزه علمیه الزهرا لردگان با تأکید بر اینکه تبلیغ نباید تنها در زمینه احکام باشد، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبلغ موفق باید در همه زمینه ها از دینی و سیاسی گرفته تا امور اجتماعی اهل تبلیغ باشد و این یک اصل مهم است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خانم قنبری، مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) لردگان، صبح امروز در نشست توجیهی طلاب مبلغ این مدرسه علمیه در آستانه رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، با اشاره به آیه 29 سوره احزاب به تشریح شرایط یک مبلغ موفق پرداخت و گفت: مبلغ دینی باید در تبلیغ تداوم داشته باشد و بداند تداوم و استمرار در بحث تبلیغ دین یک اصل است.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ نباید تنها در زمینه احکام باشد، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبلغ موفق باید در همه زمینه ها از دینی و سیاسی گرفته تا امور اجتماعی اهل تبلیغ باشد و این یک اصل مهم است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

قنبری با بیان اینکه مبلغ باید در رفتار و گفتار خود هماهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مبلغ باید به همان چیزی که می گوید عمل کند تا سخنش در بین مردم خریدار داشته باشد؛ نمی شود خودمان چیزی را بگوییم که در عمل انجام نمی دهیم.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) لردگان، استفاده از فرصتهای تبلیغی را ضروری دانست و ابراز کرد: باید بکوشیم از فرصتهای تبلیغی به ویژه ماه های محرم و صفر در جهت رفع شبهات دینی و همچنین خرافه زدایی در بین عموم مردم نهایت استفاده را ببریم.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید به محتوای مراسمهای دینی توجه جدی شود، اظهار کرد: مبلغ دینی باید نسبت به مسائل روز دغدغه داشته باشد و در مرحله نخست سطح اطلاعات خود را بالا برد و در مرحله بعد به رشد فکری مردم بپردازد که این کار آسانی نیست.

وی به روز بودن را یکی از مهمترین نیازهای امروز مبلغان دینی دانست و افزود: مبلغی می تواند حرف خود را به کرسی بنشاند که به روز و طبق خواسته امروز جامعه صحبت کند و این نیازمند مطالعه شبانه روزی است.

قنبری حضور فعال مبلغان خواهر در جامعه را یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور دانست و ابراز داشت: با توجه به رسالت تربیتی که بر دوش بانوان جامعه در خانواده ها گذاشته شده است، نقش مبلغان خواهر در استحکام بنیان خانواده و نشر معارف دینی در بین عموم مردم غیرقابل انکار است./202/9457/ب1

ارسال نظرات