۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۶۳۲۶۹
روحانی جانباز دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

ساده زیستی، اخلاص و توجه به ضعیفان اصول تفکر بسیجی

حجت الاسلام مهربان ساده زیستی، برای خدا کارکردن و توجه به مستضعفان را از ویژگی بارز بسیجیان دانست و با ضروری خواندن حفظ تفکر و روحیه بسیجی در بین مسؤولان گفت: اگر مسؤولان و دولتمردان در یک جامعه اسلامی از روحیه و فکر بسیجی در همه زمینه ها برخوردار باشند قطعا در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شاهد برکات زیادی خواهیم بود.
دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام غلامرضا مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر نقش بسیج مردمی در ایجاد وحدت و پیشرفت ملی اظهار داشت: مسأله ای که از نظر آموزه های دینی و حکومت اسلامی و حتی غیراسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی است و در هر عرصه ای که حضور مردم بیشتر با حکومت هماهنگ بوده خود به خود امنیت ملی نیز افزایش پیدا کرده است.

استاد جانباز حوزه علمیه قم افزود: با توجه به همین موضوع است که در همه حکومت ها همواره شیوه به میدان آوردن مردم همواره به عنوان یک سؤال و خواسته اصلی دولت ها مطرح بوده است که حکومت اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست ولی مسأله مهم در اسلام حضور آگاهانه و نه مطلق مردم در صحنه است.

نتیجه بسیج، امنیت و وحدت ملی است

وی نتیجه حضور آگاهانه مردم در عرصه های مختلف را ایجاد امنیت و وحدت ملی دانست و تأکید کرد: حضور با بصیرت مردم بدون شک انسجام و هماهنگی را بیشتر را خواهد کرد همچنانکه در روایات مختلفی نیز به این مسأله اشاره شده که از جمله آن خطبه های از امیرمؤمنان در نهج البلاغه درباره همین موضوع است.

حجت الاسلام مهربان ابراز داشت: ما در کنار فکر بسیجی به روحیه بسیجی هم نیاز داریم همچنانکه رهبر معظم انقلاب بعد از سالها تأکید بر فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی امسال عنوان اقدام و عمل را مطرح می کنند؛ عمل کردن، به میدان آمدن و پای کار بودن همان روحیه بسیجی است.

وی ساده زیستی، برای خدا کارکردن و توجه به مستضعفان را از ویژگی بارز بسیجیان دانست و با ضروری خواندن حفظ تفکر و روحیه بسیجی در بین مسؤولان اظهار داشت: اگر مسؤولان و دولتمردان در یک جامعه اسلامی از روحیه و فکر بسیجی در همه زمینه ها برخوردار باشند قطعا در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شاهد برکات زیادی خواهیم بود.

تفکر بسیجی تفکر اسلام ناب است

استاد جانباز حوزه علمیه تصریح کرد: تفکر بسیجی همان تفکر اسلام ناب و در راستای انقلاب اسلامی است و همه ما آن را زاییده تفکرات امام راحل می دانیم و از طرفی حوزه های علمیه نیز مادر انقلاب و حافظ آن هستند، بنابراین نمی توان از نقش روحانیت در استمرار انقلاب اسلامی غافل بود که همان تلاش برای گسترش بسیج همگانی است.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه علمیه هم در حدوث وهم در بقای انقلاب مؤثر است، یادآور شد: ما به دنبال حوزه انقلابی هستیم و حوزه ای انقلابی است که در آن تفکر بسیجی زنده باشد و بتواند مردم را نیز به این سمت و سو هدایت کند، چراکه اگر حوزه و روحانیت به میدان نیایند بسیج مردمی قطعا به انحراف کشیده خواهد شد./1330/ت302/س

ارسال نظرات