۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۶۳۲۷۰
آیت الله علم الهدی:

پیروی از رهبری و عملیاتی کردن مطالبات ایشان، رسالت اصلی بسیج است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تصریح بر این که انحصار مأموریت های بسیج در امور نظامی، توطئه دشمنان است، گفت: زاویه داران با رهبری هرچند در بسیج ثبت نام کنند، نمی توانند وارد عرصه بسیج شوند چون نقطه اول بسیج تبعیت محض از ولایت فقیه و حجت امام زمان(عج) است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار فرماندهان نواحی و پایگاه های بسیج مستضعفین که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، به تبیین رسالت اصلی بسیج پرداخت و گفت: امام بزرگوار ما زمانی دستور به تشکیل بسیج، به عنوان ارتش 20 میلیونی دادند که طرح استکباری آمریکا در صحرای طبس با طوفان شن شکست خورده بود.

«ایمان» لازمه بهره مندی از نصرت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که «خداوند نصرت مؤمنان را مشیت خود قرار داده است»، اظهار کرد: شرط این نصرت، ایمان ذکر شده است. مؤمن یعنی خدا باور و اگر شما خدا باور باشید، نه حزن و غصه ای بر شما نفوذ می کند، نه سستی و رخوت بر شما حاکم می شود و نه در جبهه های مختلف شکست می خورید.

وی با تأکید بر این که فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی پس از شکست آمریکا در صحرای طبس اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: این که خداوند می فرماید «خدا باور باشید» به این معناست که وارد حوزه فداکاری در راه خدا شوید. چون عمل و رفتار قابل تفکیک از عمل نیست و تمام رفتارهای ساطع شده از انسان متفرع بر باورهای انسان است.

بسیج باید از مؤمنان تشکیل شده باشد

آیت الله علم الهدی افزود: تشکیل ارتش 20 میلیونی باید از جمع مؤمنان باشد. البته این به معنای آن نیست که ما در مقام جذب افراد ضعیف الایمان کوتاهی کنیم بلکه باید ایمان آن ها را در حوزه آموزشی و تربیتی بسیج تقویت کنیم اما در هر حال بسیج نهادی مردمی از قشر مؤمن است چرا که ایمان داشتن، شرط بسیجی بودن است و اگر بسیجی مؤمن نباشد با این رسالتی که امام(ره) ابلاغ فرمودند، سازگار نیست.

صدور حکم تشکیل بسیج به دنبال تجاوز آمریکا و با هدف استکبار ستیزی بود

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: صدور حکم تشکیل بسیج در دنباله تجاوز آمریکا بود و رسالت اصلی و محور تمام مأموریت های بسیج نیز استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا در همه حوزه ها، چه نظامی، چه سیاسی و چه فرهنگی است.

وی در ادامه با بیان این که «بعضی جریان های سیاسی در خط محدودسازی حوزه رسالت بسیج هستند»، تصریح کرد: این جریان ها مقیدند بسیج را یک نهاد نظامی معرفی کنند که فقط در جنگ و دفاع نظامی از کشور وظیفه مند است که این یک توطئه است. همچنان که انحصار سپاه برای فعالیت نظامی نیز یک توطئه است. در اساسنامه سپاه، «پاسداری از انقلاب» به عنوان رسالت سپاه ذکر شده است و این پاسداری در تمام حوزه ها لازم است.

بسیج در تمام عرصه های انقلاب ورود پیدا کند

آیت الله علم الهدی حضور رزمندگان مدافع حرم در کویر عراق و شام را نمونه ای از صیانت سپاه از انقلاب در همه عرصه ها دانست و افزود: امروز رزمندگان ما در ساحل دریای مدیترانه با عوامل مزدور استکبار می جنگند چرا که بحث ما دفاع از سرزمین ایران نیست؛ دفاع از اسلام و انقلاب است که رسالتش توسعه اسلام در سراسر کره زمین است و بسیج مدافع این اسلام و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: وقتی ما دشمنی داریم که می خواسته در فتنه های سیاسی با کاشتن عوامل نفوذی انقلاب را ساقط کند، پاسداری از انقلاب اقتضا می کند که بسیج فعالانه دخالت کرده و از انقلاب محافظت کند. البته دستگاه های نظامی نباید در احزاب سیاسی دخالت کنند. این دستور امام است و شامل سپاه می شود. اما بسیج یک نهاد مردمی برای دفاع از انقلاب است و بسیج باید هرجا انقلاب در خطر است، ورود پیدا کند.

تبیین رسالت های اصلی امروز بسیج مستضعفین

وی تصریح کرد: امام بزرگوار تشخیص شان این بود که آمریکا، اروپا و اضناب شان دشمنان سرسخت این انقلاب هستند و اگر ما بخواهیم با این دشمنان بجنگیم، قاطبه مردم دنیا طرفدار ما هستند. عموم مردم جهان، به ویژه مستضعفین ما را به تمام عنوان قبول دارند و حتی کسانی که اسلام را قبول ندارند، نظام ما و انقلاب ما را به عنوان یک نظام نجات بخش مستضعفین پذیرفته اند.

آیت الله علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان دو چیز را رعایت کنند؛ اولا وابستگی به رهبری در این جهت که کوچکترین زاویه ای بین رهبری و بسیج وجود ندارد. زاویه داران با رهبری هرچند در بسیج ثبت نام کنند، نمی توانند وارد عرصه بسیج شوند چون نقطه اول بسیج تبعیت محض از ولایت فقیه و حجت امام زمان(عج) است. دومین مسأله هم پیگیری مطالبات رهبری است که به عنوان تز هدفی بسیج و بسیجی، باید تمام رفتارهای بسیج را تنظیم و تفسیر کند./201/820/ب1

ارسال نظرات