۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۲۷۵
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

جنگ امروز کشور جنگ تحریف تاریخ انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که جنگ فعلی کشور جنگ تحریف تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: امام خمینی(ره) ضد آمریکا و استکبارستیز واقعی بودند، اما عده ای در کشور تلاش می کنند مسأله را وارونه جلوه دهند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در همایش بصیرت عاشورایی که با حضور روحانیان در سپاه کربلا برگزار شد، بصیرت را همچون چراغی برای عبور از فتنه ها  و پرتگاه های خطرناک عنوان کرد و گفت: اگر در شرایط فتنه که غبار فتنه همه جا را فرا گرفته تنها بصیرت است که می تواند انسان را در مسیر صحیح قرار دهد.

وی با بیان این که بصیرت به معنای دشمن شناسی و موضع گیری به هنگام در برابر توطئه های دشمنان است، افزود: اگر بصیرت نباشد انسان در جریان غبار فتنه ها خواسته و ناخواسته در مسیر دشمن قدم خواهد گذاشت.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که انسان با بصیرت در غبار فتنه به خوبی جبهه خودی را می شناسد و همسو با آن گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای در جریان فتنه 88 به دلیل بی بصیرتی جاده صاف کن دشمن بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فتنه ها جبهه خودی و غیر خودی را از هم نشان می دهد، گفت: بصیرت یک شاخص و راهنمایی برای انسان در مسیر زندگی است تا به خوبی معیارهای حق را از باطل تشخیص دهد و در مسیر صحیح که همان حق است گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید براین که اگر می خواهیم به بصیرت برسیم باید به یک معرفت عمیق در این خصوص دست یابیم، تصریح کرد: بصیرت یعنی در بروز فتنه ها راه کج را نرویم و تنها پشت سر رهبری حرکت کنیم.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که عدم داشتن بصیرت در جریان فتنه ها موجب لغزش و سقوط می شود، خاطرنشان کرد: در جریان فتنه 88 دیدیم که حتی برخی از خواص نیز به دلیل عدم داشتن بصیرت دچار لغزش شدند.

وی با تأکید بر این که انسان با بصیرت در شناخت دوست و دشمن و حق و باطل دچار گمراهی و اشتباه نمی شود، تصریح کرد: بصیرت موجب تقویت معرفت نسبت به پیشوا و همچنین شناخت تکلیف در مواقع حساس می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که موضوع بی بصیرت خواص از صدر اسلام تا به امروز وجود داشته و دارد، خاطرنشان کرد: خانه نشینی امام علی(ع) و حادثه کربلا حاصل بی بصیرتی خواص آن دوران بود که امروز نیز به شیوه ای دیگر ادامه دارد.

وی از بصیرت به عنوان لازمه تشخیص حق از باطل یاد کرد و با بیان این که بصیرت مانع سقوط و هلاکت می شود،  خاطرنشان کرد: بصيرت در نظام مقدس جمهورس اسلامی ریشه در ارزش های دینی و رهنمودهای علما و روحانیت دارد و بصیرت امروز ملت ایران به دلیل بهره گیری از کلام نافذ روحانیت آگاه و انقلابی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که در صدر اسلام برخی شخصیت های دینداری بودند که بی بصیرت بودند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد حضور چنین افرادی بودیم و هستیم که متأسفانه علیرغم دیندار بودن اما در صحنه های حساس و بحرانی به دلیل عدم داشتن بصیرت به بیراهه رفتند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در جریان فتنه 88 ثابت کردند که بصیرت آنها از جنس بصیرت خواص نیست، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با داشتن بصیرت دینی که از عمق اعتقادات و ارزش های دینی و انقلابی نشأت گرفته در برابر فتنه گران و دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند و انقلاب و آرمان های آن پاسداری کردند.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان در دین زدایی در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که تضعیف باورهای دینی مردم یکی از برنامه های مهم دشمنان است، گفت: ترویج ارزش های دینی در جامعه بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی با بیان این که نباید به دلیل خوش آیند دشمنان از مواضع و آرمان های خود عقب نشینی کنیم، تأکید کرد: این باور که از موضع خود عقب نشینی کنیم که دشمن از ما رضایت داشته باشد اشتباه است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که امروز دشمنان از گسترش روز افزون اسلام ناب در جهان بسیار هراسان هستند، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار گسترش اسلام ناب در جهان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که دشمنان به بهانه مسائل هسته ای و حقوق بشر به ایران اسلامی فشار وارد می کنند، تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران به دلیل پرچم داری اسلام ناب از سوی این ملت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت پرچم دار انقلاب اسلامی است، ادامه داد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی با پرچم داری روحانیت و همراهی ملت بزرگ ایران به پیروزی رسید.

حجت الاسلام غلامی از زمان شناسی و بصیرت به عنوان دو ویژگی مهم روحانیت در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه هیچ گاه در برابر انحراف و فتنه ها سکوت نکرده و موقع گیری کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت شیعه در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب قرار دارد، گفت: علیرغم همه تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت، اما امروز این قشر اثرگذار جامعه پیوندی عمیق با مردم دارد.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود نسبت به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی از سوی دشمنان هشدار داد و افزود: امروز بعضی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند انقلاب اسلامی و امام راحل استکبارستیز نبودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که جنگ فعلی کشور جنگ تحریف تاریخ انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: امام خمینی(ره) ضد آمریکا و استکبارستیز واقعی بودند، اما عده ای در کشور تلاش می کنند مسأله را وارونه جلوه دهند./950/202/ب3

 

ارسال نظرات