۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۲۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وظیفه ذاتی دانشگاه، تعلیم همراه تربیت است

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه طبق روایات انسان نیازمند تذکر است تا از خطا و حرکت در بیراهه در امان باشد، گفت: انسان خطاکار نیازمند راهنمایی و گوشزد است و بخشی از نقش اساتید در دانشگاه راهنمایی و دور کردن افراد از خطاها است، چنانچه وظیفه ذاتی دانشگاه تعلیم همراه تربیت است.
حجت الاسلام نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نقدی در همایش «تعلیم و تربیت، عفاف و حجاب» به آمیختگی انسانها با خطا اشاره کرد و اظهار داشت: انسان به موجب ماهیت خود احتمال خطا دارد و از این رو باید انسان را از طرق مختلف از حرکت در مسیر خطا در امان نگاه داریم.

وی با بیان اینکه طبق روایات انسان نیازمند تذکر است تا از خطا و حرکت در بیراهه در امان باشد، گفت: انسان خطاکار نیازمند راهنمایی و گوشزد است و بخشی از نقش اساتید در دانشگاه راهنمایی و دور کردن افراد از خطاها است، چنانچه وظیفه ذاتی دانشگاه تعلیم همراه تربیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش تربیتی پیامبران، نهضت عاشورا و محرم و ابراز داشت: فلسفه وجود انسان در تربیت است و فلسفه اسلام تربیت انسانی سالم و صالح است، پس بنابراین توجه به متون اسلامی در تربیت افراد نقش بسزایی دارد، دین اسلام دارنده کاملترین شیوه تربیتی و مدیریتی است.

وی با بیان اینکه دین اسلام با شناخت دقیق و صحیح انسان بهترین شیوه و کاملترین راهکار را در تربیت انسان ارايه کرده است، تصریح کرد: برای تربیت و تعالی انسان باید از آموزه های اسلامی که متوجه تمام ابعاد بشری است، بهترین استفاده را کرد و تربیت انسان را به بهترین شیوه انجام داد.

عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه تبریز، نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر را در قالب تربیت دینی وظیفه همه دانست و گفت: یکی از راه های تذکر امر به معروف و نهی از منکر انسان غافل و یا جاهل است، از طریق این تذکر انسان به وظیفه شرعی و مالی خود آگاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه انسان موجودی قابل تربیت است، گفت: خلقت انسان به گونه ای است که با تربیت رشد و تعالی می یابد، از این رو برای تربیت انسان باید به متون اسلامی و آموزه های قرآن توجه کرده و با انس با روایات شیوه تربیتی مناسبی را از متون اسلامی استخراج کنیم.

حجت الاسلام نقدی با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف نیازمند تعلیم و تربیت صحیح است تا نسل جوان به عمل دینی تعلق خاطر داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید حجاب و عفاف به عنوان یک هنجار در کنار تربیت دینی طرح شود تا محیط نیز جوان را به عمل دینی ترغیب کند./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات