۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۳۳۲۴

مجمع علمای ترکیه درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی را تسلیت گفت

مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه در پی درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی پیام تسلیت منتشر کرد.
 آیت‌الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی


به گزارش خبرگزاری رسا، در پی درگذشت آیت‌الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع برجسته جهان تشیع، مجمع علمای اهل بیت(ع) ترکیه(اهلادر) پیام تسلیتی منتشر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

رسول خدا(ص) می‌فرماید: «مرگ عالم مصيبتى جبران‌ناپذير و رخنه‌اى بسته ناشدنى است.«
اکنون آیت‌الله العظمی سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی یکی از علمای بزرگ مکتب اهل بیت(ع) که سراسر عمر خود را برای نشر و گسترش اسلام صرف کرد، از دست دادیم و به همین دلیل سوگواریم.

امروز دنیای اسلام یکی از شخصیت‌های برجسته، ربانی و عالم را از دست داده است؛ کسی که سراسر عمر خود را برای اسلام گذاشت، ایشان در پیروی انقلاب اسلامی و ادامه‌دادن مسیر آن نیز نقش بسیاری داشت.

این شخصیت مبارز به تحصیل علم بسیار بها می‌داد و شاگردان زیادی در سطح حوزه پرورش داد و در کنار راه‌اندازی دانشگاه، به تربیت طلبه‌ها و همچنین تألیف ده‌ها اثر ارزشمند پرداخت و اقدامات بسیاری در راستای حفظ اسلام انجام داد.

آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی برای طلبه‌های ترکیه‌ای همانند پدری مهربان بود و برای رفع مسائل مادی و معنوی آنها تلاش و زمان زیادی را صرف تربیت بسیاری از علمای خدمتگزار این کشور کرد.

درگذشت این عالم ارزشمند را محضر امام عصر(عج)، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مد ظله العالی)(رهبر ایران) و تمام دوستداران آن مرحوم، حوزویان در حوزه علمیه قم و نجف تسلیت عرض می‌کنیم.

همچنین، برای تمامی علمای اهل بیت و بازماندگان و خانواده آن مرحوم سلامتی و صبر آرزومندیم و امیدواریم خداوند آن عالم بزرگ را با دوستداران خود محشور کند.

مجمع علمای اهل بیت(ع)(اهلادر)/982/ب101/د

منبع:ایکنا

ارسال نظرات