۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۶۳۳۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آیت‌الله موسوی اردبیلی پیوند بین حوزه و دانشگاه را عینیت بخشید

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی، گفت: این عالم ربانی اگرچه شخصیت حوزوی بود اما برای دانشگاهیان هم ارزش زیادی قائل بود؛ به‌گونه‌ای که با تأسیس دانشگاه مفید پیوند بین حوزه و دانشگاه را عینیت بخشید.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، اظهار کرد: این عالم بزرگ حق عظیمی بر گردن همه مردم ایران و مسلمانان دارد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع آگاه به فقاهت و سیاست بود، ادامه داد: این عالم فقید عمر پربرکت خود را در راه ترویج آموزه‌های اسلامی، ارتقای بعد معنوی مردم و تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی صرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی از شخصیتهای بزرگ حوزه علمیه و در مباحث فقهی، علمی و سیاسی صاحب‌نظر بود، ادامه داد: این مرجع تقلید مقلدان فراوانی داشت و رحلت وی فقدان بزرگی برای ملت ایران و مسلمانان است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگرچه مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی شخصیتی حوزوی بود اما برای دانشگاه و دانشگاهیان احترام و ارزش زیادی قائل بود و با راه‌اندازی دانشگاه مفید، پیوند بین حوزه علمیه و دانشگاه را عینیت بخشید.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی از شخصیتهای پیشتاز و پیشگام در انقلاب و نظام اسلامی بود، اظهار کرد: این عالم بزرگوار در تمام این سالها در مسیر حمایت از نظام اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب محکم و ثابت‌قدم بود.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید شیعیان و رییس دیوان عالی کشور و رییس شورای عالی قضایی در اوایل انقلاب روز گذشته در سن 91 سالگی به علت مشکل قلبی و ریوی در بیمارستانی در تهران درگذشت./302/9314/ب1

ارسال نظرات