۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۶۳۳۷۱
نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی:

نفاق در درون جامعه به امت اسلام ضربه می‌زند

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه آنچه به امت اسلام ضربه می‌زند شکاف‌ها و نفاق‌ها در درون جامعه است، گفت: جامعه اسلامی باید یک جبهه هماهنگ و واحد داشته باشد تا شکاف‌ها از بین برود.
ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه آنچه به امت اسلام ضربه می‌زند شکاف‌ها و نفاق‌ها در درون جامعه است، اظهار داشت: جامعه اسلامی باید یک جبهه هماهنگ و واحد داشته باشد تا شکاف‌ها از بین برود.

وی ادامه داد: ادیان الهی در مسیر خلق یک جامعه‌ متشکل و هماهنگ تحت رهبری واحد و یک برنامه مدون الهی برگزیده شدند، پیامبر اکرم(ص) اراده شان بر این بود، قیام امام حسین(ع) از هر زاویه به همین موضوع توجه دارد.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) در اصل برای این شکل گرفت که این برنامه الهی آسیب دید، در واقع این زعامت الهی در معرض تهدید قرار گرفت، در این جایگاه یزید‌ها و معاویه‌ها در این سمت قرار گرفتند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: قیام در مقابل یک مسیر انحرافی که جامعه را به طور روشن در راه مخالفت با مبانی پیامبر اکرم(ص) پیش می‌برد رخ می‌دهد، در اصل قیام برای اصلاح این مسیر است، رهبر یک جامعه باید تجسم قرآن باشد.

وی افزود: امام علی(ع) پس از آنکه به مقام خلافت رسیدند در مقابل این انحراف‌ها قرار گرفتند، وقتی ایشان خلیفه شدند همان کسانی که در جمل در کنار ایشان بودند در مقابل امام ایستادند، طلحه و زبیر از جمله کسانی بودند که در جنگ بزرگ جمل در کنار امام علی(ع) بودند.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسجام جامعه تحت یک رهبری شایسته لازم است، خاطرنشان کرد: تمام دستاورد انقلاب اسلامی به همین خاطر است، هماهنگی میان امت و رهبری مهم است و باید آن را حفاظت کرد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز داشت: اینکه انسان گناه نکند با این موضوع که هیچگاه خدا را از یاد نبرند فرق می‌کند، آیت الله بهجت افتخارشان این بود که هیچگاه خدا را از یاد نبردند، با این شرایط این انسان با مراقبه بالا از این می‌ترسید که بی‌ایمان از دنیا نرود.

وی بیان کرد: ما اگر محب اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) باشیم نباید گناه کنیم، کسی که محبت اهل‌بیت(ع) را داشته باشد به بهشت می‌رود، البته گاهی ممکن است انسان به گناه آلوده شود که به مثابه آن سختی جان دادن، سختی شب اول قبر و برزخ را خواهند داشت.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محبت اگر اوج بگیرد و در جان انسان حیات یافت انسان تولی و تبری پیدا می‌کند، تصریح کرد: در این راستا اگر انسان تحت تولی و تبری ولایت خدا و اولیای او قرار گیرد نشان می‌دهد که محبت در او به اوج رسیده است، محبت انسان را در مسیر عبودیت قرار می‌دهد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: علامت محبت اطاعت از خدا است، اطاعت خدا هم در اطاعت از رسول الله است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند "مرا اطاعت کنید تا خدا شما را دوست داشته باشند.

وی در پایان گفت: حب و بغض دو گوهر گرانبها هستند که انسان با این دو حرکت می‌کند، محبت و دوست داشتن خدا و بغض به دشمنان خدا خوب است، در واقع جاذبه حق و دافعه باطل در حب و بغض تجلی پیدا می‌کند./202/816/ب1

ارسال نظرات