۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۳۳۷۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

سرمایه‌گذاری لازمه حفاظت و حراست از موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر املاک و اراضی وقفی استان، گفت: درواقع سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات لازمه حفاظت و حراست از املاک و اراضی وقفی است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وقف، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و بقاع متبرکه سبب حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی، بهره‌مندی آحاد مردم از برکات و ثمرات موقوفات و یکی از راه‌های حفظ و حراست از فدک‌های اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است، از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر املاک و اراضی وقفی استان دعوت کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی نهاد اوقاف، حفاظت از موقوفات و بقاع متبرکه است که این مهم با سرمایه‌گذاری بهتر و کامل‌تر محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: موقوفات و رقبات از دیرباز کمک‌حال مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده‌اند و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات و عمران و آبادانی آنها، سبب تحولی شگرف در این عرصه‌ها شود.

به گفته وی در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه همواره به‌منظور تحقق این مهم و گسترش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین اقشار مختلف مردم، درصدد ارائه راهکارها و برنامه‌های مختلف بوده است.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به برخی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در موقوفات استان، از اتمام پروژه 9 واحد مسکونی موقوفه منصور خواجه شهرستان شیروان خبر داد و افزود: احداث 9 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال، در سه‌طبقه و هر طبقه سه واحد با زیربنای متوسط هر واحد 85 الی 90 مترمربع از محل درآمد رقبات موقوفه منصور خواجه به‌منظور احیا و سرمایه‌گذاری در رقبات موقوفه از سال 93 شروع و در سال 95 به اتمام رسید و اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: در موقوفات شهرستان اسفراین هم در بخش عمرانی از محل بودجه اختصاصی سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی عملیات عمرانی در 99 درصد بقاع شهرستان صورت گرفته و یا در حال انجام است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: در هشت‌ماهه سال جاری در بخش فعالیت‌های فرهنگی نهاد اوقاف این شهرستان، از 945 نفر قرآن آموز ثبت‌نام به عمل آمده که در 45 پایگاه قرآنی تحت پوشش بقاع متبرکه اسفراین فعالیت قرآن آموزی دارند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت 14 وقف جدید در اسفراین به ثبت رسیده است، ادامه داد: این موقوفات با نیات خیرخواهانه برگزاری مراسم موالید و شهادت ائمه اطهار (ع) هستند؛ به‌گونه‌ای که در روستای برج و نقی‌آباد دو وقف با نیت برگزاری مراسم میلاد و شهادت حضرت زهرا (س) ثبت شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه افزون بر 80 درصد درآمد بقاع متبرکه اسفراین از محل نذورات مردم جذب و وارد سامانه اوقاف شده است، افزود: همچنین در هشت‌ماهه سال جاری طرح‌های نشاط معنوی، آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی و ضیافت الهی هم در بیش از 20 امامزاده شهرستان برگزار شده است.

به گفته وی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان در ماه محرم و صفر 200 میلیون تومان از محل درآمدهای حاصله از موقوفات در مساجد شهرستان صرف عزاداری و اطعام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در شهرستان فاروج هم از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری دو میلیارد و 400 میلیون ریال برای 10 بقعه و 21 مسجد و از محل اعتبارات تملک دارایی هم 183 میلیون ریال اعتبار برای چهار امامزاده جذب شد که با این اعتبارات و درآمدهای داخلی حدود دو هزار مترمربع عملیات توسعه، مرمت و احداث در بقاع متبرکه و مساجد شهرستان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه همچنین در هشت‌ماهه امسال 300 قرارداد اجاره برای رقبات و موقوفات فاروج تنظیم و تجدید شد، اضافه کرد: در مدت مزبور 53 جلد سند مالکیت هم برای موقوفات و رقبات شهرستان اخذ شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در بخش فرهنگی همایش بزرگداشت امامزادگان به‌صورت استانی در امامزاده عبدالرحمان (ع) خرق برگزار و طرح‌های گوناگونی چون آرمش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، اکمال دین نبوی و غیره در مناسبت‌های مختلف سال اجرا شد.

وی با اشاره به ثبت 11 وقف جدید در فاروج به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال، اظهار کرد: همچنین امسال 16 موقوفه مجهول‌الهویه به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان شناسایی شده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات