۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۶۳۳۸۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

نهادینه شدن فرهنگ وقف منوط به تبیین آثار و برکات آن است

حجت الاسلام احمدزاده، جهت دهی افکار و گفتمان سازی در زمینه وقف را از رسالتهای رسانه برشمرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ وقف، نیکوکاری و انفاق منوط به تبیین آثار و برکات آن برای مردم است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عصر امروز در آیین اختتامیه پنجمین همایش وقف و رسانه با اشاره به آیه قرآن که می فرماید به خیر و نیکی نمی رسید مگر از آنچه دوست دارید انفاق کنید، تصریح کرد: وقف تنها محدود به موارد اقتصادی نیست بلکه عرصه های فرهنگی، آموزشی، عمرانی اجتماعی و غیره را در بر  می گیرد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) درباره اهمیت رسانه و نقش تربیتی آن، گفت: از رسالتهای رسانه، نهادینه کردن فرهنگ وقف به عنوان یک سنت حسنه است.

حجت الاسلام احمدزاده، بیدار کردن وجدان عمومی و جهت دهی افکار و گفتمان سازی درزمینه وقف را از رسالتهای رسانه برشمرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ همیاری، نیکوکاری و انفاق منوط به تبیین آثار و برکات آن برای مردم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: از راه های پی بردن به اهمیت وقف، این است که تصور کنیم اگر این همه موقوفات در زمینه های مختلف وجود نداشت، چه اتفاقی می افتاد و چقدر جامعه با مشکل مواجه می شد.

وی با تأکید بر ضرورت آسان سازی و در دسترس همگان قرار دادن امکان وقف، گفت: باید طرحهایی تدوین شود تا از این طریق همه حتی با بضاعت اندک بتوانند از مال خود انفاق کنند و در این امر رسانه ها می توانند راهگشا باشند.

حجت الاسلام احمدزاده یادآور شد: در این راستا موقوفه مهر فاطمی با محوریت اجرای برنامه های مربوط به حضرت زهرا(س) به ارزش 15 میلیارد تومان به صورت قرض خریداری و در قالب 300 هزار سهم 50 هزار تومانی میان مردم مشهد توزیع می شود./202/930/ب1

ارسال نظرات