۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۳۴۱۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان با خدمت به مردم قلب رسول خدا را شاد می‌کنند

حجت‌الاسلام حسینی خراسانی خطاب به مسؤولان گفت: شما مسؤولان کشور باید به دنبال آن باشید که به کشور خدمت کنید تا با شاد کردن دل مردم، دل رسول خدا (ص) شاد شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در حسینیه مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای بعد از تسلیت گفتن به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر صفر گفت: حقیقتی که باید به آن توجه ویژه‌ای شود این است که در ایام شهادت پیامبر اکرم (ص) سیره زندگی ایشان بررسی و مطالعه شود.

وی افزود: هیچ موجودی در نظام هستی به اندازه رسول خدا (ص) برای بشریت منشأ برکت نبوده است. هیچکس به اندازه ایشان دلسوز بشر نیست. آیات فراوانی در قرآن کریم به این واقعیت اشاره دارد که آنچه از سختی‌ها دامنگیر بشریت است باعث ناراحتی رسول اکرم (ص) نیز است.

وی در توضیح بیشتر این سخن گفت: یعنی اگر امروزه در سودان و نیجریه و سوریه و بحرین و عراق و افغانستان و سایر نقاط جهان به انسانی ستم می‌شود و سقفی بر سر خانواده‌ای فرو می‌ریزد. همه این موارد سبب رنجش قلب پیامبر اکرم (ص) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی ضمن قرائت آیه ۱۲۸سوره توبه«لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» اظهار داشت: این آیه دلیل دلسوزی و رأفت رسول خدا (ص) برای تمام بشر است البته برای مؤمنین دلسوزی و رأفت بیشتری دارند. همچنین در آیه ۱۰۷سوره انبیاء«وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» نیز به این مضمون اشاره شده است.

وی با اشاره به مظلومیت‌هایی که در جهان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) حتی برای آن سیاه‌پوستی که در زیر لگدهای پلیس نژادپرست آمریکایی قرار می‌گیرد و بعد با گلوله او را می‌کشند دلسوز و رئوف هستند. آن شخص نیز به نظر اسلام محترم است و نباید با او به آن شکل رفتار می‌شد و حتی حق اولیه حیات را از او می‌گرفتند.

نماینده مجلس خبرگان افزود: باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر در نقطه‌ای از جهان اسباب رضایت و خوشحالی بشر فراهم شود،‌ انسان‌ها احساس کنند که راحت زندگی می‌کنند و از امنیت و عدالت برخوردارند، روح بزرگ پیامبر اکرم (ص) آرام است. اگر فردی کمکی به مستضعف و ستمدیده‌ای انجام دهد عمل او باعث خشنودی قلب رسول خدا (ص) خواهد بود.

وی ابراز داشت: این آیاتی را که نشان می‌دهد جنایت‌ها و آزارها سبب رنجش قلب پیغمبر (ص)  می‌شوند بلند برای داعشی‌ها و حکام عربستان سعودی بخوانید تا شاید بفهمند چه مقدار قلب رسول خدا (ص) را آزار می‌دهند. در نیجریه در مراسم عزاداری بیش از ۱۰۰مرد و زن و کودک بی‌گناه و بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این‌که ایران نیز قبل و بعد از انقلاب سختی‌های زیادی را به خود دیده است، ابراز داشت: شهدای فراوانی به انقلاب تقدیم کردیم. مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مردم اصفهان فرمودند که این شهر در یک روز بیش از سیصد شهید تشییع کرد. این ملت چنین روزهایی را گذرانده است، بنابراین تا می‌توان باید به این کشور خدمت کرد.

وی خطاب به مسؤولان گفت: شما مسؤولان کشور باید به دنبال آن باشید که به کشور خدمت کنید و با شاد کردن دل مردم، دل رسول خدا (ص) را شاد کنید.

لازم به ذکر است در طول ده شب آخر صفر در حسینیه مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای مراسم قرائت زیارت عاشورا، تلاوت قرآن کریم و سخنرانی مذهبی با حضور علماء و آحاد مردم برگزار می‌شود. همچنین شب گذشته پیش از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، معاون فرهنگی تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی پرداخت/862/202/ب3

ارسال نظرات