۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۳۴۴۲
آیت الله طبرسی:

دولت به جای بررسی لغو یک سخنرانی فکری به حال مردم مازندران در سرمای اخیر کند

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به مسائل سیاسی در کشور تأکید کرد و گفت: مشکل فعلی مردم بررسی لغو یک سخنرانی نیست بلکه مشکل مردم مسائل اقتصادی است که باید برای رفع آن فکری شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تأکید بر برنامه دولت برای بهره گیری از ظرفیت های بالقوه استان ها، گفت: در حال حاضر مازندران از ظرفیت های بالای گردشگری برخوردار است که متأسفانه نسبت به آن بی توجهی می شود.

وی بر ضرورت توجه دولت به مسائل اقتصادی تأکید کرد و افزود: متأسفانه مسأله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید می کنند در حد حرف باقی مانده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقویت اقتصاد در یک کشور را بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و تصریح کرد: اگر در حوزه اقتصادی قدرتمند باشیم دشمن هیچ گاه نمی تواند کوچکترین ضربه به کشور بزند.

آیت الله طبرسی، راه پیشرفت و توسعه کشور را اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان این که نباید شاهد بی توجهی نسبت به این مسأله مهم در کشور باشیم، ادامه داد: اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکنون کافی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی فتوا است و واجب است به آن عمل شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران به دولتمردان اعلام کرد که در زمینه توسعه صنایع کوچک در اقصی نقاط کشور اقدام کنند و باید در این خصوص اقدامات جدی صورت گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که دولت برنامه های خود در حوزه اشتغال را تقویت کند، گفت: متأسفانه به دلیل عدم اشتغال مناسب در مناطق روستایی شاهد خالی شدن روستاها از سکنه هستیم.

وی با تأکید براین که نباید برای توسعه و پیشرفت کشور وابسته به بیرون باشیم و باید از ظرفیت های داخلی بهره گیریم، تصریح کرد: تکیه بر توان داخلی بهترین راه حفظ عزت و اقتدار کشور است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نمی توان آینده کشور با وعده های تو خالی غربی ها وابسته کرد، ادامه داد: بسیاری از ظرفیت های داخلی کشورمان به حال خود رها شده است و مسؤولان باید از این ظرفیت های ارزشمند به خوبی استفاده کنند.

وی، راه پیشرفت کشور را تحقق عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه بخش اقتصادی دانست و تصریح کرد: در هر مقطع که رهنمودهای رهبری در اولویت برنامه های مسؤولان قرار گرفت شاهد رشد و تعالی کشور بودیم.

امام جمعه ساری، اقتصاد مقاومتی را کلید توسعه کشور دانست و با بیان این که حمایت های دولت از طرح های اقتصاد مقاومتی باید تقویت شود، ادامه داد: دولت نباید در حوزه اقتصاد مقاومتی تنها به ارائه آمار اکتفا کند بلکه باید این اقدامات ملموس تر باشد.

آیت الله طبرسی برضرورت کاهش واردات در کشور به عنوان یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: متأسفانه مسؤولان در حالی شعار اقتصاد مقاومتی را سر می دهند که همچنان شاهد واردات بی رویه به کشور هستیم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به پیاده روی بی نظیر اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان این که عاشقان حسینی 80 کیلومتر از نجف تا کربلا مردم پیاده‌روی کردند، گفت: حضور اتباع 60 کشور جهان نشان از دلدادگی مردم به اسلام و امام حسین (ع) دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان نمی توانند حضور مردمی در این راهپیمایی عظیم را تحمل کنند، افزود: این حضور تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی بود.

وی در ادامه سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و با بیان این که بسیج لشکر مخلص خدا است، گفت: وجود تفکر بسیجی در انقلاب اسلامی موجب واکسینه شدن این انقلاب در برابر توطئه های دشمنان شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز کشورمان برای پیشرفت و تعالی نیازمند تقویت تفکر بسیجی در جامعه است، گفت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می کند این تفکر ناب دینی و انقلاب در جامعه کمرنگ شود تا نقشه ها و توطئه های خود را عملی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز شاهد اقتدار و عزت روز افزون بسیج در داخل و خارج هستیم، تصریح کرد: اگر امروز شاهد پیروزی های مداوم در سوریه و عراق هستیم به دلیل الگو گرفتن مردم این کشور از تفکر بسیج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حاشیه سازی برای لغو یک سخنرانی در مشهد، گفت: تشکیل تیم ویژه برای بررسی دلایل لغو یک سخنرانی در مشهد از سوی دولت کار قابل قبولی نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دولت برای لغو یک سخنرانی تیم ویژه تشکیل می‎دهد چرا برای مشکلاتی که برای مردم در سرمای اخیر در مازندران تیم ویژه نمی‌فرستد.

امام جمعه ساری بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به مسائل سیاسی در کشور تأکید کرد و گفت: مشکل فعلی مردم بررسی لغو یک سخنرانی نیست بلکه مشکل مردم مسائل اقتصادی که باید برای رفع آن فکری شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به بارش برف و باران اخیر در شهرهای مازندران اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این حادثه خسارت بسیار زیادی را به کشاوران وارد کرد، گفت: متأسفانه به دلیل زیر ساخت های ضعیف در استان شاهد عواقب سختی برای مردم استان بودیم.

وی  با بیان این که در شرایط سرمای هوا قطع آب، برق و گاز مردم مازندران را با رنج بسیاری مواجه کرد، افزود: مسؤولان باید برای رفع مشکل گاز استان و تقویت آن اقدامات سریعی انجام دهند./950/201/ب3

ارسال نظرات