۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۶۳۴۶۴
امام جمعه موقت کرمان:

بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی اساسی دارد

امام جمعه کرمان با اشاره به این که بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی مهم دارد، گفت: جایگاه بسیج یک جایگاه ارزشمند هست که این گروه از جمعیت سالم جامعه هستند و در تمام فعالیت ها برای کشور فی سبیل الله کار می کنند و در زمان جنگ تحمیلی و حال در جبهه های فرهنگی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند.
حجت الاسلام عرب پور

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، امروز ظهر حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت این شهر در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام علی (ع) گفت: تقوا اساسی ترین مسأله است اگر افرداد در پناه تقوا باشند و جامعه با تقوا باشد بسیاری از مشکلات حل می شود و در آیات کلام نور هم آمده و ما را به این امر توصیه فرموده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با سخنی از رسول اکرم (ص) که ایشان خطاب به امام حسن مجتبی فرمودند: حسن (ع) فرزند من و پاره تن، نور چشم، روشنی دل و قلب من است ؛ او سرور جوانان بهشت است و حجت خدا بر مردم. امر او امر من و سخن او سخن من است هر کس از او پیروری کند از من پیروی کرده و هر کس با او مخالف باشد از من نیست بیان کرد: ویژگی های اخلاقی امام حسن (ع) در هر نظر حسن بود.

وی بیان کرد: ایشان در چهره زیبا حسن بودند، در اخلاق نیکو زبان زد بودند، در انفاق به فقرا و عبادت حسن بودند.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: مسأله صلح ایشان به خواسته معاویه بود و بعد از صلح افردی جلوی امام می ایستادند و توهین می کردند، این دسته از افراد همان بقای خوارج و بنی امیه بودند.

وی عنوان کرد: گروهی دیگر از افراد جامعه انسان هایی بودند که منفعت طلب و رفاه طلب بودند و سرتاسر زندگی این افراد  عافیت طلبان کوفه و عراق بودند.

وی اظهار داشت: امام حسن ( ع) امام معصوم هستند و به مصلحت امت می پردازند و گروهی از شیعیان هم اعتقاد بر این داشتند صلح امام کار خوب و بجایی بود و امام شرایطی جز پذیرفتن صلح نداشتند.

امام جمعه موقت کرمان مطرح کرد: بعد از شهادت امام علی ( ع) امامت به امام حسن(ع) سپرده شد شش ماه از دوران امامت ایشان نگذشته بود که از سوی معاویه اتفاقاتی رخ داد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: بی انضباطی زیاد در نیروهای امام حسن(ع) یکی از مهمترین دلایل اختلاف و طرز تفکر اموی و خوارج بود و لشکر آمادگی دفاع جانانه نداشت.

وی عنوان کرد: پول ها و سرمایه ها ی کلان برای مقابله با امام مجتبی(ع) فرستاده شد و سبب فریب خوردن این مردم شد، خیانت فرماندهان ارشد امام حسن(ع) توسط این پول ها و وعده های دروغ از سوی معاویه داده شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان مطرح کرد: معاویه که طبق یک نامه سفید امضا برای امام مجتبی (ع) فرستاد می خواست که با خواسته های امام(ع) عمل کند، خواسته های امام حسن (ع) به نفع اسلام بود که در نهایت معاویه به هیچ کدام از خواسته ها عمل نکرد.

وی افزود: خواسته های امام(ع) از معاویه این بود که او براساس کتاب خدا و سنت و طبعیت از خلفای قبل داشته باشد؛ و همچنین معاویه حق ندارد خلیفه را تعین کند یکی از مهمترین این خواسته ها، معاویه حق ندارد که لقب امیرالمومنان را برای خود برگزیند و دشنمام به امام علی (ع) بدهد؛ معاویه حق ندارد که دست به بیت المال مسلمین بزند و حق استفاده از بیت المال مسلمین در عراق و کوفه را به امام مجتبی(ع) بدهد.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: معاویه بد عهدی و عهد شکنی چهره واقعی خود را نشان داد او با فریب دادن جعده همسر امام حسن(ع) ایشان را با سمی در آب یا شیر مسوم کرد و به شهادت رساند.

وی در ادامه عنوان کرد: عالم ربانی آیت الله موسوی اردبیلی دانشمندی بر جسته بود که تمام عمر خویش خود را صرف علوم دینی و یاری امام و رهبری کرد؛ وی قبل از انقلاب در کنار شخصیت های مبارز حضور داشت و همچنین مسؤولیت قوه قضایه را هم عده دار بود.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: جایگاه وقف جایگاه خاصی است که برخی از مومنین اموال خود را در این راه صرف امور خیریه، فعالیت های فرهنگی و برای توسعه و بهتر شدن جامعه هزینه می کنند.

امام جمعه کرمان در پایان گفت:جایگاه بسیج یک پدیده ارزشمند هست  که این گروه از جمعیت سالم جامعه هستند و در تمام فعالیت ها برای کشور فی سبیل الله کار می کنند و در زمان جنگ تحمیلی و حال در جبهه های فرهنگی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند./972/203/ب3

ارسال نظرات