۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۴۶۵
مدیر حوزه آخوند همدان:

تربیت فرزندان باید بر مبنای اصول و روش باشد

حجت الاسلام خزایی گفت: بسیاری از مشکلات رایج در جامعه نشان می دهد که برنامه ریزی دقیقی در زمینه تربیت فرزندان از سوی خانواده و جامعه صورت نمی گیرد.
تربیت جنسی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام جهانشیر خزایی مدیر حوزه علمیه اخوند همدان ظهر امروز در حاشیه جلسه تربیت مشاور در این مدرسه علمیه اظهار داشت: بررسی رفتارهای نوجوانان و کودکان نیازمند آموزش است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات رایج در جامعه نشان می دهد که برنامه ریزی دقیقی در زمینه تربیت فرزندان از سوی خانواده و جامعه صورت نمی گیرد.

مدیر حوزه علمیه اخوند همدان با اشاره به برخی روایات درباره تربیت فرزندان گفت: گرفتن روزه و امساک از خوردن برخی غذاها سبب می شود که غریزه جنسی انسان کنترل و تنظیم شود.

وی با اشاره به راه های علمی برای کنترل شهوت اظهار داشت: ذکر و ورد در مواردی که افراد مشکلات روانی و روان شناختی دارند تاثیری ندارد و باید با برنامه های علمی تمسک جست.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: محیط تنهایی و بیکاری از جمله مواردی است که در روایات برای جلوگیری از انحرافات جنسی توصیه شده است و این مساله مهمی برای جامعه است.

وی افزود: باید وظائف بر اساس طاقت افراد باشد و باید در زمینه کاهش میل جنسی برای نوجوانان ورزش های سبک انجام شود به گونه ای که قلب به تپش بیافتد.

مدیر حوزه علمیه اخوند همدان خاطرنشان کرد: باید بسترهای تفریحی برای طلاب ایجاد شود و باید به ابعاد مختلف ورزش طلاب در حوزه های علمیه برای ایجاد فضای ورزشی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: درس اخلاق و نکات اخلاقی از قبیل یاد مرگ می تواند کمک فراوانی به افراد کند که بتوانند غریزه جنسی را در میان نوجوانان کنترل کنند./979/302/ب3

ارسال نظرات